ALSTOM TRANSPORT TECKNAR AVTAL MED BT I GLOBALT NÄTVERK

Enligt villkoren i det nya avtalet, kommer BT att tillhandahålla “end-to-end” nätverkstjänster från sin BT Connect portfölj, vilket inkluderar internationella och lokala nätverkstjänster, internetuppkoppling, integrering och underhållstjänster. Nätverket hos Alstom Transport kommer att skötas via BT:s operativa nätverkscenter i Paris.

Avtalet stärker Alstom Transports målsättning om ett enda nätverk som hanteras på global nivå och kommer ligga till grund för infrastruktur och tjänster framöver.

Christine Heckmann, CIO på Alstom Transport säger "På Alstom Transport, har vi stora ambitioner om att utveckla vår verksamhet internationellt och vår ICT-infrastruktur är en nyckelfaktor. Vi måste förnya och implementera högpresterande tjänster för våra kunder, medarbetare och samarbetspartners och har nu hittat en global partner med den vision, kapacitet och kreativitet som krävs. Vi ser fram emot vår resa med BT.”

Alstom Transport kommer också att dra nytta av BT:s nya tjänst Microsoft Azure ExpressRoute. Tjänsten ger direkt tillgång till Microsofts appar, genom att erbjuda möjligheten att ansluta direkt till Microsoft Office 365, som säkerställer en hög prestanda i en säker miljö. Att ge kunder tillgång till appar direkt i molnet, oavsett om det är en privat eller offentlig molnmiljö, är en nyckelfaktor och bygger på BT:s Cloud of Clouds-vision.

Corrado Sciolla, President of Europe & Global Telecom Markets på BT säger "Vi är väldigt stolta över att Alstom Transport har gett oss förtroendet att sköta deras globala nätverk och att integrera viktiga molntjänster. Vi vet hur viktigt det är för företag som Alstom Transport att kombinera en omfattande global IT-infrastruktur med stora, lokala möjligheter att ge kunder service var de än befinner sig.

Alstom Transports globala nätverk blir en plattform för anställda över hela världen att kommunicera genom och en nyckel för att enkelt komma åt affärsapplikationer och tjänster som stödjer deras tillväxtambitioner.

• alstom transport
  • cloud of clouds-vision