BT BREDDAR SITT CLOUD OF CLOUDS-ERBJUDANDE MED DIREKTVÄG TILL OFFICE 365

BT breddar sitt Clouds of Clouds-erbjudande genom att låta kunder koppla upp sig direkt mot Microsoft Office 365. Erbjudandet bygger på BT:s Cloud of Clouds-vision som ger företagskunder en privat koppling till Microsofts molntjänster.

BT kommer att erbjuda ExpressRoute för Office 365 överallt i Europa, USA och Asien där tjänsten finns tillgänglig. BT är en av de första globala nätverksleverantörerna som erbjuder tjänsten i Europa via nät i Amsterdam och London. Tack vare detta ges kunder även tillgång till BT:s högpresterande molntjänst BT Cloud Connect.

-Vår Cloud of Clouds-vision bygger på att ge kunder fler valmöjligheter, ökad säkerhet och en förbättrad användarupplevelse när de hanterar sina allt mer diversifierade molnmiljöer. Vår globala nätverksinfrastruktur hjälper dem sammankoppla sina plattformar och ökar säkerheten i hela molnekosystemet. Våra kunder ser fram emot att ges samma typ av tillgänglighet till Office 365 i molnet som om den skulle ha hanterats från deras egna datacenter. Genom att vara bland de första leverantörerna med detta erbjudande tar vi ett stort steg i riktningen mot att bli världens ledande integrerare av molntjänster, säger Keith Langridge, vice president, BT Connect portfolio.

BT var redan 2014 bland de första globala leverantörerna som gav kunder åtkomst till Microsoft Azure genom en säker, flexibel och privat koppling. Tack vare detta kan BT:s kunder bygga en sömlös hybrid-IT-miljö som omfattar deras företagsnätverk, datacenter och Azure Cloud-tjänsterna. Kunder får mervärde av BT:s nätverk och systemintegrationsstyrkor genom att kombinera sitt moln med Microsofts moln i ett och samma tjänstepaket.

• cloud of clouds