BT FÖRENKLAR SÄKERHETSÖVERVAKNING FÖR FÖRETAG

Kraftfull uppgradering av säkerhetsövervakningstjänster gör det lättare för kunder att upptäcka och bekämpa säkerhetshot

BT släpper nu en stor uppgradering till tjänsten BT Assure Threat Monitoring, som gör det lättare för företag och säkerhetsanalytiker att hitta och skydda mot säkerhetshot.

BT Assure Threat Monitoring samlar och analyserar stora mängder data och med den senaste uppgraderingen visas den nu för användaren på en anpassningsbar webbsida. Genom att direkt kunna se potentiella problem kan säkerhetspersonal bli bättre på att identifiera, reagera och hantera säkerhetsrisker.

Uppdateringen kommer att finnas tillgänglig kostnadsfritt för existerande BT Assure Threat Monitoring-kunder och kommer som standard för nya kunder.

– Företag måste i dag hantera ett ständigt ökande antal komplexa säkerhetsproblem. Att hjälpa våra kunder förbättra säkerheten genom att ge dem realtidsinformation om nya hot är mycket viktigt. Nyheterna kommer att förbättra för både kunders och säkerhetsanalytikers möjlighet att kontrollera och övervaka genom att samla all kritisk information på ett ställe. På så sätt kan man fokusera insatser och lösgöra tid för att arbeta med hur IT ska kunna leverera affärsresultat, säger Mark Hughes, President BT Security.

Tjänsternas omdesignade gränssnitt hjälper användare att bättre bedöma orosmoment med säkerheten som ofta stoppat företag från att börja använda nya tekniker, exempelvis molntjänster eller att de anställda tar med och använder sina privata enheter i jobbsammanhang – ofta kallat BYOD.

Övriga funktioner inkluderar:

·  En ny, inbyggd regelfunktion som låter användaren skräddarsy vad de vill se och vilka hot de ska kunna se snabbt för att kunna anpassa och reagera

·  Ett integrerat incidenthanteringssystem som hanterar enheter och nätverk, kommunikation och felsökning av eventdrivna incidenter och som kan hanteras både av kunder och BT:s säkerhetsanalytiker.

Tjänsten kommer att samla information från alla kunders nätverksenheter – från detektions- och intrångspreventionssystem, brandväggar och routers till servrar, applikationer, mainframes och datorer. Om en hackare försöker ta sig in i nätverket kan tjänsten upptäcka försöket och direkt ge användare information om hotet samtidigt som attacken stoppas i realtid.

Skyddsnivån på nätverksinfrastrukturen uppnås med hjälp av BT:s globala team av cybersäkerhetsexperter. Assure Threat Monitoring användes bland annat under OS och Paralympics i London år 2012 för att övervaka nätverket och identifiera cybersäkerhetshot i realtid.

Assure Threat Monitoring skyddar många branscher och används flitigt av banker och finansinstitut samt andra företag som är extra utsatta för cyberattacker.

Mer information om tjänsten finns på: http://www.globalservices.bt.com/uk/en/products/assure_threat_monitoring

Alexander Havelda, Bite

BT@biteglobal.com

• bt assure threat monitoring