BT I SAMARBETE MED DOLBY FÅR KONFERENSSAMTAL ATT LÅTA SOM RIKTIGA SAMTAL

BT MeetMe with Dolby Voice gör mötena betydligt mer effektiva och produktiva – samt ökar deltagarnas samarbetsförmåga.

Genom en applikation från Dolby levererar BT® MeetMe with Dolby® Voice™ nu en ljudkvalitet sommotsvarar konversationer mellan personer i samma rum.

BT MeetMe with Dolby Voice kombinerar Dolbys snart femtioåriga expertis inom signalbehandling och mänsklig psykoakustik med BT:s expertis att förbättra människors möjligheter att kommunicera på arbetet, vilket ökar företags produktivitet och reducerar konferenskostnader.

Företagen presenterar följande två uppdateringar:

• Dolby Voice Conference Phone– en innovativ telefon som med fantastiskt ljud och förmåga att överbrygga avståndet mellan fysiskt närvarande deltagare och telefondeltagare – så att alla kan delta i konferenssamtal på samma villkor – kommer förbättra telefonmöten drastiskt. (Dolby Voice Conference Phone släpps under året).
  • Mobilappen BT MeetMe with Dolby Voice – kommer ge fjärranslutning till tjänsten (testversioner av mobilappen finns tillgängliga från och med april).

Dolby Voice Conference Phone ger anställda en fullständig bild av vad som sker under konferenssamtalet. Alla vet vem som talar och alla förstår vad som sägs, säger Andrew Border, vice president, Dolby Communications Division.

Mobilappen för the BT MeetMe with Dolby Voice kommer att finnas tillgänglig för både iPhone® och Android™. Den ger anställda en utmärkt konferensupplevelse i den mobila enheten – vilket är ett kostnadseffektivt sätt för en mobil arbetsstyrka att ringa in till möten och konferenser.  Appen gör det lätt att starta konferensen och att ansluta deltagare: allt deltagaren behöver göra är att klicka sig in via appen.

– Mobilappen till BT MeetMe with Dolby Voice stärker vårt röstkonferenserbjudande och stärker fördelarna med vår konferenslösning. BT MeetMe with Dolby Voice erbjuder vad vi anser vara den bästa möjliga mobilupplevelsen och gör det mer kostnadseffektivt för organisationer att erbjuda bra IT-stöd för anställda med mobila arbetsuppgifter. Vi kommer senare i år lansera BT MeetMe Dolby Voice Conference Phone som kommer att göra vårt utbud komplett och ge våra kunder bästa möjliga röstkonferenser, oavsett tid och plats, säger Howard Dickel, CEO, BT.

Alexander Havelda, Bite

BT@biteglobal.com

• konferenssamtal
  • samarbete