BT LANSERAR NY KOMMUNIKATIONSTJÄNST FÖR PERSONLIGA VIDEOMEDDELANDEN

BT meddelar att företaget nu utökar sin Cloud Contact-portfölj med en personlig videotjänst, som baseras på branschledande teknik från Idomoo. Detta ger företag möjlighet att kunna skicka korta personliga, högkvalitativa, videofilmer till miljontals kunder.

Videotjänsten, som redan har testats av två ledande brittiska banker, ger företag möjlighet att skapa en mall för videomeddelanden, i vilken man enkelt kan stoppa in skräddarsydd data för enskilda kunder, för att skicka unika, personliga meddelanden till dem.

Företag kan använda tjänsten i alla faser av kundkontakt; både för initial marknadsföring och som ett verktyg för att etablera en relation och hålla en regelbunden kontakt med kunden. Tjänsten är tillgänglig med både text och tal på de flesta språk, som väljs av mottagaren när de tittar på sin video. Tjänsten kan också användas för att sprida information till kunder som har svårt att ta del av traditionell skriftlig information, såsom människor med nedsatt syn.

Tjänsten är molnbaserad, vilket betyder att den inte kräver någon initial investeringskostnad. Den kan enkelt integreras i en organisations webbnärvaro, vilket ger användare möjlighet att skapa personliga videomeddelanden i, så gott som, realtid, vilken direkt kan skickas till kunders datorer, surfplattor, smartphones, eller TV.

– Vår nya tjänst hjälper företag att kommunicera med kunder på ett mycket kreativare och interaktivare sätt än tidigare. Det hjälper dem att etablera en personligare dialog som gynnar företagets service och försäljning. Detta leder i sin tur till att skapa ett starkare varumärke och lojalare kunder. Oavsett om det handlar om att skicka ut kontouppdateringar, poäng till lojala kunder, nya erbjudanden eller annan information, så utgör de personliga videomeddelandena en helt ny typ av kundkommunikation, säger Andrew Small, vice-president, Unified Communications och Customer Relationship Management, BT Global Services.

– BT har under lång tid valt att arbeta med innovativa företag som oss och vi är mycket glada över vårt samarbete. Vi tror att personliga videomeddelanden kommer att ha stor påverkan på hur företag kommunicerar med sina kunder; oavsett om det rör sig om att leverera ett kontinuerligt informationsflöde eller att formera om specifika kampanjer. Vi ser fram emot att bygga vidare på den framgång vi redan har nått tillsammans med BT inom finansmarknaden, där vi nu hjälper till att leverera personliga videolösningar världen över, säger Yaron Kalish, medgrundare och vd, Idomoo.

– Idomoos personliga videotjänst är ett helt nytt verktyg för att fånga kunders uppmärksamhet. Dagens kunder bombarderas med information på nätet och i mobila enheter. Idomoos videos erbjuder ett nytt sätt att leverera data på, i ett behagligt visuellt format. Lösningen kommer ge företag möjlighet att automatisera delar av sin kundservice i realtid, samt att nå en större publik och öka kundernas intresse för företaget. Eftersom kunden kan välja när den vill titta på videon är detta grepp effektivare än ett telefonsamtal, säger Aphrodite Brinsmead, analytiker på telekomanalysföretaget Ovum.

• personliga videomeddelanden