BT lanserar säkerhetstjänsten BT Assure Threat Intelligence

BT lanserar nu BT Assure Threat Intelligence; en ny tjänst som förutser cyberhot och skyddar organisationens tillgångar, kunder och anställda.

Cyberbrott, såsom DDoS-attacker, intrång och stöld av data, blir allt vanligare och gärningsmännen använder allt mer sofistikerade tekniker. I en färsk undersökning från BT uppger över hälften (59 procent) av de tillfrågade IT-cheferna att DDoS-attackerna blir allt effektivare på att bryta igenom organisationens IT-skydd. 40 procent uppger att de inte är säkra på att deras organisation har någon plan för hur man effektivt hanterar en DDoS-attack. Misslyckas man med att skydda organisationen från en attack kan detta leda till förlust av data, allvarliga avbrott eller stopp i verksamheten, ett skadat rykte, juridiska efterspel och i vissa fall böter.

BT Assure Threat Intelligence erbjuder verksamheter kontinuerlig global övervakning och bedömning av cyberhot som hjälper dem att skydda sin elektroniska data och sina ägares och kunders intressen. Tjänsten är utvecklad för att minimera riskerna, öka säkerheten och ge insikt i framtida reella och potentiella cyberhot i god tid, för att göra det möjligt att åtgärda svagheter och sänka organisationens riskprofil.

Tjänsten erbjuder skräddarsydda informationsrapporter som identifierar hot på ett tidigt stadium, vilket ger verksamheten möjlighet att vidta förebyggande åtgärder för att förhindra att sårbarheter utnyttjas av angripare.

– Vi vill erbjuda vår kunder den trygghet man känner när man vet vad man ska akta sig för och hur man skapar ett effektivt skydd mot cyberhot. En snabb och noggrann cyberintelligensrapportering utgör en viktig del i ett sådant arbete. Som global operatör har BT möjlighet att identifiera hot var de än uppstår. Vi har tillgång till en enorm mängd information från en uppsjö källor vilket ger oss möjlighet att bedöma risker och hjälpa organisationer att överleva, växa och vara steget före hoten, säger Mark Hughes, President, BT Security.

• it-säkerhet
  • undersökning
  • bt assure threat intelligence