ZURICH INSURANCE GROUP VÄLJER BT SOM GLOBAL NÄTVERKSLEVERANTÖR

BT offentliggör att företaget har tecknat ett sexårsavtal med Zurich Insurance Group (Zurich), för globala kommunikations- och nätverkstjänster. Avtalet kommer hjälpa Zurich att transformera sin IT-infrastruktur och förväntas öka nätverksprestandan och ge bättre ljud- och videokvalitet, för både kunder och anställda.

Inom ramen för avtalet kommer BT att konsolidera, modernisera och hantera Zurichs kommunikationsinfrastruktur, som är en grundsten för försäkringsbolagets verksamhet i 49 länder över världen. Kontraktet innefattar internetanslutning, globalt WAN och LAN samt IP-telefoni och andra telefonitjänster. Dessutom kommer BT att tillhandahålla teknisk support för Zurichs globala kundtjänst samt telefonkonferenstjänsten BT MeetMe with Dolby Voice.

– Detta är ett viktigt avtal för Zurich och ett avgörande steg i vår transformation, säger Robert Dickie, CTO, Zurich Insurance Group. Det är stora fördelar att arbeta med ett verkligt globalt företag, inte minst i flexibiliteten och effektiviteten att arbeta med en enda leverantör.

lexander Havelda, Text100

DC-15301

• zurich insurance group
  • it-infrastruktur