BTS får viktig order från Posten Norge

Posten Norge har än en gång valt konsult- och utbildningsföretaget BTS Group AB att utveckla och genomföra ett utbildningsprogram för cirka 850 ledare. Uppdraget, som är värt cirka 5,5 MSEK, skall levereras under 2004. BTS skall utveckla både en datorbaserad simulering och en manuell simulering vars huvudsyfte är att skapa en grund för beslutsfattande baserat på värderingar och företagsekonomisk förståelse inom Posten Norge med utgångspunkt från deras ledarskapsfilosofi och ledarkrav. Programmet är en fortsättning på det utbildningsprogram BTS genomförde för Posten Norges högsta chefer under 2002 och 2003. Vi har nu utbildat 300 topp- och mellanledare i Posten Norge och tar ett naturligt steg längre ut i organisationen för att säkerställa att alla ledare har en samsyn och tillräcklig affärmässig kunskap kring utmaningar, strategier och lönsamhetstänkande. Detta är ett måste för Posten Norge för att möta avreglering och branschglidning, säger Katrin Fagerberg, ansvarig för BTS Sverige. Posten Norge har 20 000 medarbetare och en omsättning på cirka 15 miljarder kronor. För mer information, kontakta: Katrin Fagerberg, ansvarig BTS Sverige, tel: +46 8 58 70 70 00 Christian Ankarcrona, IR-ansvarig, tel: + 46 8 58 70 70 00 Sverker Littorin, Informations- och marknadsansvarig, tel 0708-755309 Hemsida; www.bts.com BTS Group AB är ett internationellt konsult- och utbildningsföretag inom affärsmannaskap. BTS stödjer företagsledningar att genomföra förändringar och resultatförbättringar med hjälp av skräddarsydda affärssimuleringar. BTS lösningar och tjänster tränar hela organisationen att analysera och fatta beslut med fokus på de faktorer som driver tillväxt och lönsamhet. Detta ger ökat lönsamhetstänkande och marknadsfokus i det vardagliga beslutsfattandet, vilket leder till mätbara och bestående resultatförbättringar. BTS kunder är ofta globalt ledande storföretag i sina branscher. Under 2003 omsatte BTS 162 Mkr och har idag cirka 100 medarbetare. BTS är sedan 6 juni, 2001 noterat på Stockholmsbörsens O-lista.

• Services, Consulting