BTS Group AB (publ) Bokslutskommuniké 1 januari- 31 december 2006

BTS Group AB rapporterar stark tillväxt i omsättning och resultat för fjärde kvartalet och helåret 2006 • Nettoomsättningen har under året ökat med 32 procent och uppgick till 379,1 (286,1) MSEK. Rensat för valutakursförändringar var tillväxten 34 procent. • Nettoomsättningen för fjärde kvartalet ökade 64 procent till 131,8 (80,3) MSEK. Ren-sat för valutakursförändringar var tillväxten 80 procent. • Resultat för 2006:  rörelseresultatet ökade med 28 procent till 62,4 (48,7) MSEK  rörelsemarginalen uppgick till 16 (17) procent  rörelseresultatet före avskrivningar på immateriella tillgångar (EBITA) ökade med 33 procent till 67,6 (50,8) MSEK  rörelsemarginalen före avskrivningar på immateriella tillgångar (EBITA-marginal) uppgick till 18 (18) procent  resultatet före skatt ökade med 11 procent till 61,0 (55,1) MSEK  resultatet efter skatt ökade med 5 procent till 38,6 (36,8) MSEK  resultatet per aktie ökade under året med 5 procent till 2,18 (2,07) SEK. • Resultat för fjärde kvartalet:  rörelseresultatet ökade med 40 procent till 20,1 (14,3) MSEK  rörelsemarginalen uppgick till 15 (18) procent  rörelseresultatet före avskrivningar på immateriella tillgångar (EBITA) ökade med 53 procent till 23,0 (15,0) MSEK  rörelsemarginalen före avskrivningar på immateriella tillgångar (EBITA-marginal) minskade till 17 (19) procent  resultatet före skatt ökade med 20 procent till 18,5 (15,5) MSEK  resultatet efter skatt ökade med 8 procent till 11,6 (10,7) MSEK. • Nya kunder under året var bland andra Anglo American, BBVA, Bank of America, EADS, Exxon Mobil, National Australia Bank, National Semi Conductor och US Cellu-lar. • Föreslagen utdelning är 1,00 (0,92) SEK per aktie • Under året har BTS förvärvat all affärsverksamhet inom The Advantage Performance Group (APG) och The Real Learning Company (RLC). Kontaktinformation Henrik Ekelund VD Tel: 08-5870 7000 Stefan Brown CFO Tel: 08-5870 7062 Thomas Ahlerup IR & Informationschef Tel: 08-5870 7002, mobil 0768-966 300 För ytterligare information besök vår hemsida www.bts.com BTS Group AB är ett internationellt konsult- och utbildningsföretag inom affärsmannaskap. BTS stödjer företagsledningar att genomföra förändringar och resultatförbättringar med hjälp av dator-baserade skräddarsydda simuleringsmodeller. BTS lösningar och tjänster tränar hela organisatio-nen att analysera och fatta beslut med fokus på de faktorer som driver tillväxt och lönsamhet. Detta ger ökat marknadsfokus och lönsamhetstänkande i det vardagliga beslutsfattandet, vilket leder till mätbara och bestående resultatförbättringar. BTS kunder är ofta ledande storföretag

• Corporate Information