BTS Group tecknar avtal värt USD 1,7 miljoner med ett ledande globalt läkemedelsföretag

Stockholm fredagen den 7 maj, 2010

Stockholm, Sverige och New York, USA – BTS Group AB (publ), - världsledande inom området skräddarsydda affärssimuleringar och upplevelsebaserad inlärning, offentliggör att man har tecknat ett avtal, om ytterligare leverans, med ett ledande globalt läkemedelsbolag. Avtalet som bygger vidare på en befintlig affärsrelation är värt USD 1,7 miljoner.

”Vi är stolta och känner oss hedrade att denna existerande partner väljer att ge BTS förtroendet att utveckla och leda ett så pass strategiskt viktigt initiativ, inom ledarskap och implementering över hela världen." säger Henrik Ekelund, VD och koncernchef, BTS Group AB. ”Denna affär är ytterligare bevis på BTS förmåga att stödja världens största bolag när det gäller att accelerera förändringstakten inom organisationer, samt skapa affärsresultat genom att utveckla deras förmåga att utvecklas, lära och förbättra sin verksamhet.”

Avtalet omfattar i ett första skede ett brett utbud av program för ledarskapsutveckling där syftet är att förbättra och stärka förmågan hos ca 9 000 chefer över hela världen, när det gäller genomförandet av förändringar. Bolagets högsta ledning är djupt involverade i programmet och ser det som ett kritiskt verktyg för att utveckla organisationen, och ett verktyg för att genomföra startegiskt viktiga förändringar och prioriteringar.

Projektet innehåller ett flertal olika komponenter, bl.a. nuläges analyser, internetbaserade communities, internet baserade inlärning lösningar samt omfattande simuleringar baserade på affärsscenarios. De upplevelsebaserade inlärningsverktygen kombineras med ändamålsenliga metoder.

Samarbetet inkluderar också BTS' Advantage Way™, BTS process för kvalitetssäkring, måluppfyllelse samt värdesäkring av projektet.

BTS utvecklar projektet och allt material på 12 olika språk för leverans globalt. Samtidigt kommer uppdragsgivaren att implementera ett omfattande "train-the-trainer" program vilket innebär att kunden själv, med utgångspunkt från licenser, ansvarar för delar av implementeringen

• nya order
  • tecknar avtal
  • pressmeddelande

Informationschef och chef Investor Relations

BTS Group AB (publ)

Tel                                            08-5870 7002

Mobil                                            076 800 5755

E-post                                            thomas.ahlerup@bts.com

BTS samarbetar med ledande företag för att accelerera förändring och förbättra affärsresultat. BTS är världsledande inom skräddarsydda affärssimuleringar och upplevelsebaserad inlärning, lösningar som stöder ledande företag för att växa och bli framgångsrika genom förändrings- och förbättringsprocesser. BTS adderar värde främst inom tre områden: Strategisk utveckling & Affärsmannaskap, Ledarskap och Chefskap samt Försäljning.

BTS har också gedigen kunskap inom Operational Excellence, Projektledning och erbjuder en innovativ "Engage4Change"-process. BTS har drygt 250 kunniga medarbetare och mer än 450 kunder, inklusive mer än 40 företag på US Fortune 100-listan och 25 företag på Global Fortune 100-listan over världens största företag. 2009 översteg BTS intäkter SEK 595 miljoner.

Ett urval av BTS kunder är: Accenture, Ericsson, Kimberly-Clark, Nokia, Sony, Toyota, Unilever och Xerox.

BTS har kontor i Stockholm, Helsingfors, Oslo, London, Madrid, Bilbao, Bryssel, Johannesburg, Bangkok, Singapore, Shanghai, Seoul, Taipei, Tokyo, Sydney, Melbourne, Mexico City, San Francisco, Philadelphia, Stamford, New York, Chicago och Scottsdale.

Besök gärna BTS pressrum på myNewsdesk: www.mynewsdesk.com/se/pressroom/bts