Michael Grindfors ny Styrelseordförande i BTS Group AB

Michael Grindfors ny styrelseordförande för BTS Group AB (publ)

Stockholm, Sverige - BTS Group AB (publ), världens ledande konsult- och utbildningsföretag inom området affärssimuleringar och upplevelsebaserad inlärning meddelar att Michael Grindfors valdes till ny styrelseordförande i BTS Group AB vid 2009 års Årsstämma.

Michael efterträder Dag Sehlin, som avböjt omval som ordförande men som kvarstår som ledamot.

"I och med valet av Michael har vi tillfört BTS kompetens av världsklass. Michael har erfarenhet från linjebefattningar i stora internationella tjänste- och konsultbolag och som managementkonsult på några av världens mest respekterade konsultföretag. Det innebär en förstärkning för BTS i målsättning att bli världens största företag inom sektorn Learning & Development", säger Henrik Ekelund, VD BTS Group AB tillika störste aktieägare i en kommentar.

Michael Grindfors kommenterar utnämningen till ny ordförande i BTS Group "Jag har på håll följt och imponerats över BTS framgångar i framförallt USA och Europa, och känner mig stolt över att bli delaktig i ett redan framgångsrikt team. Jag hoppas att jag kommer att kunna tillföra viktiga erfarenheter av att utveckla framgångsrika, internationella konsultbolag." "Jag ser dessutom fram emot att ägna tid åt att lära känna och arbeta med BTS medarbetare och övriga kollegor i styrelsen" avslutar Michael Grindfors.

Bakgrundsinformation Michael Grindfors

Michael Grindfors som är född 1956, är gift och har två barn. Michael är f.n. Vice styrelseordförande i det Amerikanska konsultföretaget AlixPartners, där Michael tidigare var VD under sju år. AlixPartners växte under Michaels ledarskap från ca 75 MUSD med tre kontor i USA, till ett internationellt bolag med 13 kontor och med mer än 500 MUSD i omsättning.

Michael har också haft ledande befattningar inom Boston Consulting Group i bl.a. München och som VD för Norden, samt också under en period, chef för konsultbolagets verksamhet i New York. Michael breddade sin internationella erfarenhet ytterligare under sin tid som Managing Director för Goldman Sachs i London.

Under tiden som VD för Etonic i USA var Michael bl.a. ansvarig för integrationen av Puma, efter det att Etonic förvärvat bolaget.

För mer information, vänligen kontakta;

Thomas Ahlerup

Senior Vice President