BUBS GEO

BUBS Godis fortsätter satsningen på gelatinfritt och Fairtrade med nya konceptet GEO!

BUBS Godis AB i Jönköping lanserar fr o m vecka 7 ett nytt koncept för svensk dagligvaru- och servicehandel vid namn GEO. Ett koncept bestående av både befintliga favoriter och nya spännande recept.

GEO = Geometri
Konceptets namn härleds från de vanligaste godisformerna, de geometriska.

– Ja, det är faktiskt inte konstigare än så, säger Henrik Elfwing, VD för BUBS Godis AB. Vi har genom åren producerat massvis av godis i just geometriska former, och gör så fortfarande. Nu konceptualiserar vi detta faktum och inleder vårt GEO-sortiment med ovaler och romber, säger Henrik. Planen är att utöka sortimentet organiskt och i fas med efterfrågan.

Lansering i växande godissegment
Lanseringen sker i form av påsgodis i mindre format, 90 gram. Ett format som man ser stor potential i och ett segment som kommer att växa sig starkt.

– Vi har fått bra mottagande från ICA-butikerna beträffande satsningen och konceptet, säger Henrik Elfwing. Vi inleder med fem olika smaker, som både innefattar befintliga klassiker i form av Banana/Caramel, som finns i lösgodishyllan under namnet Banana BUBS, och godisar med helt ny receptur.

Konceptet GEO kommer att lanseras i omgångar för att klara efterfrågan och försäljningsstart blir i landets ICA-butiker.

– Vi inleder lanseringen hos ICA men vår tanke är att konceptet på sikt ska finnas i alla dagligvarukedjor och inom servicehandeln på den svenska marknaden, berättar Henrik.

Produktutveckling med goda förtecken
Hos BUBS Godis pågår ständig produktutveckling och alla recept är nu både Fairtrademärkta och gelatinfria.

– Vi vill fortsätta att producera godis med fantastiska smaker, säger Henrik Elfwing. Numera adderar vi dessutom till att allt vårt påsgodis både är gelatinfritt och Fairtrademärkt. Gelatinfritt innebär att godiset är fritt från animaliska tillsatser som i sin tur innebär att vi når en bredare målgrupp och Fairtrademärkt för att vi alltid vill slå ett slag för en hållbar utveckling.

Fler innovationer på gång
BUBS Godis har ett högt innovationstempo vilket är viktigt för att kunna påverka och driva konfektyrkategorin. Under innevarande år kommer BUBS att sjösätta fler koncept för den svenska marknaden.

– Vi inleder året med GEO men kommer inte att stoppa där, säger Henrik Elfwing. Vi har fler innovationer som snart kommer att avtäckas, mer än så kan jag i nuläget inte säga, avslutar Henrik förväntansfullt.

Godis från BUBS marknadsförs bland annat i svensk dagligvaru- och servicehandel.

Mer information:
VD / Managing Director, BUBS Godis AB