Pressmeddelande -

En social marknadsplats för att matcha människors behov – och världens största arbetsförmedlare!

Buddler är en sajt där du kan annonsera vilket behov som helst till vänner eller hela världen – en plattform där människor hjälper varandra!

Allt fler människor vänder sig till sociala medier för att uttrycka sina behov och fråga efter hjälp.

– När ett behov uppstår vill du ha hjälp direkt, utan att behöva googla dig fram till en lösning eller ladda ner ytterligare en app. Om du är köparen av en tjänst ska du inte behöva leta säljare, säger Robin Hesselstad, VD för Buddler.

En aktiv användare på Facebook är idag tre steg från hela världen. Det borde räcka för att hitta målare, hundvaktare eller bilägare, men det gör det inte alltid.

– Det saknas en bra plattform för att effektivt kunna kommunicera behov till vänner, grannar och främlingar, därför bygger vi Buddler, förklarar Robin Hesselstad.

Jobben som så många i Sverige letar efter finns runt hörnet - det är bara att våga fråga!

– Oavsett om de lagar veganska matlådor till varandra eller tipsar om rörmokare och träningskompisar så märker vi att våra användare vill försöka hjälpa till, berättar Robin Hesselstad.

Från och med den första juni kan vem som helst söka efter andra människors behov på www.buddler.com, och lika enkelt lägga upp sitt eget behov genom att till exempel ta en bild på sin punkterade cykel och tagga #cykelreparatör. Med ett knapptryck kan du sedan dela ditt behov vidare till Facebook för att nå ut till hela ditt nätverk.

Tillsammans med exempelvis Jobbtorg och Cool Company kan Buddler verka för integration och jobbskapande genom att göra det lättare för människor att komma in på arbetsmarknaden.

Cool Company gör det möjligt för privatpersoner att arbeta, fakturera och ta betalt - utan eget företag.

– Som egenanställd hos Cool Company vet du att skatt och avgifter hanteras på korrekt sätt, samtidigt som du alltid är försäkrad när du arbetar, förklarar Jan Bergstrand, VD och grundare på Cool Company. Han fortsätter:

– Buddler är en innovativ plattform inom den delade ekonomin som vi på Cool Company verkligen ser fram emot ett fortsatt samarbete med.

För mer information kontakta:

Robin Hesselstad, VD, robin@buddler.com, 073 766 31 02

eller för kundutlåtanden, vår främsta buddlare och sharing economy-veteran Maria Eriksson från maria@366daysofsharing.com

Om du representerar ett företag som vill bevaka behov för att hitta fler kunder kan du höra av dig till business@buddler.com