Sara Bourke blir ny PR-ansvarig på Bukowskis

Bukowskis stärker sin marknadsavdelning med Sara Bourke som ny PR-ansvarig. Sara kommer närmast från Patriksson Communication där hon i rollen som senior PR-konsult med ansvar för konstsegmentet, arbetat med kunder som Prins Eugens Waldemarsudde, Sven-Harrys Konstmuseum, Market Art Fair och McCabe Fine Art. På Patriksson Communication har Sara även ansvarat för mode- och inredningsvarumärken som Ralph Lauren, House of Dagmar och Linum.

- Det känns fantastiskt roligt! Den dynamik som finns hos Bukowskis, mellan de sensationella slagauktionerna och den progressiva digitala plattformen, är för mig oslagbar och väldigt spännande, säger Sara Bourke.

- En betydande del i Saras uppdrag blir att förmedla Bukowskis unika erbjudande och därmed förstärka Bukowskis position som Sveriges ledande marknadsplats för konst och design av kvalitet. Det känns fantastiskt roligt att få välkomna Sara till oss, säger Louise Arén VD på Bukowskis.

Sara Bourke tillträder sin tjänst 1:a februari 2017.

För mer information, kontakta:
Lovisa Lönnebo, marknadschef, 0761–35 71 55, lovisa.lonnebo@bukowskis.com

• auktion