På nytt jobb – Håkan Eriksén till Burapha Agro-Forestry

2019-07-15

Håkan Eriksén har anställts som Chief Operating Officer, COO, på Burapha Agro-Forestry i Laos. Bakom bolaget står bland annat det svenska investmentbolaget SilviLao.

Håkan kommer närmast från en tjänst som HR Director på Metsä Board Sverige AB. Han har en lång erfarenhet inom skogsrelaterad industri där han bland annat har bland annat har varit chef för ekonomi, inköp och IT på Metsä Board samt som Site controller på Akzo Nobel.

På Burapha Agro-Forestry kommer Håkan bli COO och ha ansvaret för den fortsatta expansionen av företaget. Jag ser fram emot den inspirerande och utmanande uppgiften att ta Burapha Agro-Forestry in i en mer industriell fas, säger Håkan. Det som också känns riktigt bra är den starka hållbarhetstanke som genomsyrar hela verksamheten. Vi ska självklart leverera resultat till våra investerare, men det ska bygga på stort miljöengagemang och socialt ansvar för lokalbefolkningen.

Martin Forsén, som är VD för Burapha Agro-Forestry, fortsätter: Vi har under de senaste åren varit fokuserade på att bygga upp odlingsarealer och råvaruförsörjning. Det känns jättebra att lämna över stafettpinnen till Håkan som har en gedigen branscherfarenhet som kommer till god nytta när företaget nu går in i nästa fas.

Håkan börjar sin tjänst den 1 september.

För vidare information kontakta Martin Forsén.

martin.forsen@buraphawood.com

Sten Lillienau