På nytt jobb – Sten Lillienau till Burapha Agro-Forestry

2019-07-15

Sten Lillienau har anställts som marknads- och försäljningschef på Burapha Agro-Forestry i Laos. Bakom bolaget står bland annat det svenska investmentbolaget SilviLao.

Sten kommer närmast från en tjänst som Key Account Manger för norden på energibolaget Centrica Energy Trading (tidigare Neas Energy) med inriktning på att handla med vind- och vattenkraftsproducerad el. Han har en bred industriell erfarenhet från företag inom den förnybara sektorn såsom bland annat Thermia Värmepumpar och Metso Paper. Han är i grunden civilingenjör från Chalmers, men har alltid jobbat med marknadsföring, kommunikation och försäljning.

På Burapha Agro-Forestry kommer Sten jobba med att bygga upp strategi och strukturer för försäljning av dels företagets existerande produktportfölj, men framförallt för de FSC-märkta plywoodprodukterna som kommer att levereras från den nya produktionsenheten som just nu är under konstruktion.

Det ska bli jättespännande att få vara med och bygga upp en marknadsstrategi från grunden, säger Sten. Och det kommer inte saknas utmaningar med att agera under helt andra förutsättningar än vad jag gör idag.

Martin Forsén, som är VD för Burapha Agro-Forestry, fortsätter: Vi har under de senaste åren varit fokuserade på att bygga upp odlingsarealer och råvaruförsörjning. Med rekryteringen av en erfaren marknads- och försäljningschef tar vi nu nästa steg i utvecklingen av företaget.

Sten börjar sin tjänst den 1 september.

För vidare information kontakta Martin Forsén.

martin.forsen@buraphawood.com

Sten Lillienau