Burt ny godkänd mätleverantör på KIA-index

Burt har blivit godkänd mätleverantör för mätning av webbplatser av KIA-index, den officiella mätvalutan för svenska webbplatser. Nu kan företag välja Burt för trafikmätningar av sina webbplatser. Burts plattform hjälper redan flera av de ledande publicisterna i Norden med att effektivisera samt öka intäkterna från sina digitala medier.

”Det är ett stort nöje för oss att hjälpa våra kunder med att ytterligare effektivisera sin verksamhet. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att sänka sina kostnader för trafikmätningar till KIA-index”, säger Gustav von Sydow, VD på Burt AB.

"Vi tycker att det är bra med större valfrihet vad det gäller mätleverantörer till KIA-index och hoppas på ett bra samarbete med Burt framöver", säger Tobias Eidem, chef för KIA-index.

• Data, Telecom, IT

Epost: tobias.eidem@annons.se
www.kiaindex.net

Om Burt AB
Burt är en Digital Intelligence Platform som hjälper publicister som Bonnier, Schibstedt, Stampen, med flera att få bättre insikt, effektivisera samt öka intäkterna från sina digitala medier.

Fredrik Kellermann

Press contact Marketing Director +46768567712