Jenny Madestam, Stefan Attefall, Ingela Lindh, Sophia Mattsson-Linnala och Mikael Lundström ger oss en valanalys med fastighetsbranschperspektiv på Business Arena Stockholm. Moderator är Anna Bellman.

De stora frågornas tid

Hur kommer den nya regeringen se på bostadsfrågan? Tio dagar efter Sveriges riksdagsval inleds Business Arena Stockholm – Nordens ledande mötesplats för fastighets- och samhällsbyggnadssektorn, på Stockholm Waterfront Congress Centre.

Den kommande mandatperiodens blad är fortfarande oskrivna, bostadsbehovet är fortsatt skriande och bakom oss ligger ett år av svajningar och varningar om en mättad nyproduktionsmarknad. Nog är det läge för en summering – för vad händer nu? Välkommen att lyssna till en valanalys med branschperspektiv!

Lyssna till statsvetaren Jenny Madestam, tidigare bostadsminister Stefan Attefall, Stockholms stads stadsdirektör Ingela Lindh, Rikshems vd Sophia Mattsson-Linnala och Svefas vd Mikael Lundström. Moderator är Anna Bellman.

I seminariespår 3 med tema bostad på Business Arena Stockholm, diskuterar vi bostadspolitikens utmaningar och framtid. Vi inleder med valanalys av statsvetaren Jenny Madestam och följer upp med en branschpanel.

Mer ur seminariespår 3:

Överutbud = hyresrättens revansch?
Start klockan 14.30. Välkommen till en spännande diskussion! På scen ser vi Linda Lövgren (bilden), bostadsanalytiker, WSP, Stefan Ränk, koncernchef, Einar Mattsson AB och Marie Linder, förbundsordförande, Hyresgästföreningen.

Markfrågan
Start klockan 16.00. Vi lyssnar till Fredrik Brunes, doktor i bygg- och fastighetsekonomi vid KTH som ger oss en klargörande bild av kommunernas planmonopol och markpriserna. Seminariet följs av en uppföljande branschpanel.

Säkra din plats till Business Arena Stockholm här

Ta del av hela programmet för Business Arena Stockholm här (uppdaterat 5/9)

Är du journalist/reporter och intresserad av att bevaka Business Arena? Kontakta oss!