byBrick Tier 1 partner till Microsoft

IT-koncernen byBrick förstärker samarbetet med Microsoft och tar klivet upp som Tier 1 partner. Partnerskapet ger koncernens bolag möjlighet att handla licenser direkt med Microsoft, utan distributör som mellanhand. För byBrick Operations innebär detta bättre möjligheter att paketera tjänster runt Microsofts molnlösningar och licenser.

- Tier 1 tilldelas de partners som granskats av Microsoft som leverantör och möjliggör ett bredare kunderbjudande.

- Vi kan nu paketera våra IT-tjänster runt Microsofts individuella licenser, ett bra komplement till vårt konventionella åtagande där vi tar fullt ansvar för kundens övergripande IT-miljö
, säger Artur Viira, VD för koncernens dotterbolag byBrick Operations. - Att vi väljer att göra detta tillsammans med Microsoft är helt kopplat till att de har en komplett portfölj av molnbaserade IT-lösningar som är attraktiv på vår marknad, säger Artur Viira.

Jonas Alstermark, försäljningsdirektör på svenska Microsoft är nöjd med byBricks beslut.
- byBrick och byBrick Operations förverkligar ju just nu ett flertal innovativa idéer kopplat till paketering, prissättning och marknadsföring av Microsofts lösningar, vi har varit en del av denna resa och ser nu fram emot hösten 2017 när byBrick Operations kommer ta detta till marknaden, säger Jonas Alstermark.

För mer information:
Artur Viira, VD byBrick Operations. Mobil: +46 73 515 52 84. E-post: artur.viira@bybrick.se

Om byBrick Operations AB
byBrick Operations erbjuder lösningar och konsulttjänster till små och medelstora företag inom områdena IT-support, drift och säkerhet. Företaget levererar allt från operativa konsultinsatser till ett helhetsansvar för kundernas IT-system. Företaget grundades 2010 och har idag ca 40 anställda med verksamhet i Stockholm.

byBrick AB grundades 2004, utifrån en vision om att få människor och idéer att växa. Idag består byBrick av fem bolag som verkar inom IT, Management och Kommunikation. byBrick har 85 anställda med kontor i Västerås, Stockholm och Göteborg. Bolaget omsätter 90 MSEK och har partnerskap med Microsoft, Cisco, IBM, MooD och ServiceNow. Sedan 2014 innehar byBrick högsta kreditvärdighet AAA enligt Bisnodes kreditvärderingssystem.