Anders Dudley, försäljningschef och Björn Lantz, VD på byBrick AB

byBrick växlar upp satsningen mot Microsoft

Anders Dudley tillträder som ny försäljningschef och partneransvarig för Microsoft på byBrick. Anders har lång erfarenhet av partner-, försäljnings och ledningsarbete och kommer närmast från B3IT.

byBrick har en oerhört intressant mix av kompetenta medarbetare inom såväl infrastruktur & drift som inom utveckling & test. Jag har sedan lång tid tillbaka, via olika samarbeten, haft byBrick på radarn som ett intressant bolag. Det ska bli riktigt spännande att se hur jag med min kunskap och erfarenhet inom försäljning, plattformar och med mina kontakter kan bidra med för att stärka teamet ytterligare, säger Anders Dudley.

Den 1 december tillträder Anders Dudley rollen som försäljningschef på byBrick. Anders har över 20 års erfarenhet från roller inom försäljning, marknadsföring samt ledning inom IT branschen och kommer närmast från B3IT där han var försäljningschef.

Förstärker sin satsning med Microsoft
- Microsoft har varit en självklar partner att jobba med under större delen av min karriär inom IT-branschen, då de har en partnerstrategi som är överlägsen konkurrenternas motsvarighet, säger Anders Dudley. - Det finns inbyggt i deras affärsfilosofi att göra affärer via partners och det har varit grunden till att jag alltid förespråkat Microsoft som allierad för de företag jag varit del av.

– Anders är varmt välkommen till byBrick och vår resa med Microsoft. Med sin bakgrund och kompetens kommer han att vara med och utveckla vårt erbjudande inom mobilitet, hybrida molntjänster och samverkan samt stärka oss ytterligare i samarbete med våra kunder och den tillväxt vi ser just nu, säger Björn Lantz, CEO på byBrick AB.

För mer information, vänligen kontakta:
Björn Lantz, VD på byBrick AB, Tel: ++46 73 515 52 80
Anders Dudley, försäljningschef på byBrick AB. Tel +46 70 783 25 50

byBrick AB grundades 2004, utifrån en vision om att få människor och idéer att växa. Idag består byBrick av fem bolag som verkar inom IT, Management, Kommunikation och Marketing. byBrick har ca 100 anställda med kontor i Västerås, Stockholm och Göteborg. Bolaget omsätter 95 MSEK och har partnerskap med Microsoft, Cisco, IBM, MooD och ServiceNow. Sedan 2014 innehar byBrick högsta kreditvärdighet AAA enligt Bisnodes kreditvärderingssystem.