Bygg-Ole bjuder grannar på marknad

Som familjeföretag med stark lokal förankring och vision om att verka som en positiv kraft i samhället bjuder Bygg-Ole in andra lokala företagare att sälja sina produkter under Bygg-Ole MARKET. Allt ifrån charkuterier till trallvirke utlovas och vi får veta hur skruvdragare och morötter kan vara en oväntat bra kombination.

Lördagen den 29 april är det för andra året dags för Bygg-Oles stora vårfest och marknad på anläggningarna i Nacka och Värmdö.

Bygg-Ole Market hade premiär förra året och blev då ett stort och uppskattat grannkalas. Nu är det åter dags för alla goda grannar att samlas och fira in våren.

– Som ett familjeföretag med lång historia i närområdet värnar vi mycket om det lokala, som våra kunder och det lokala näringslivet. Market är ett av våra sätt att bidra till grannskapet, säger Åsa Karlsson, Reklam- och kommunikationschef på Bygg-Ole.

Market har något för hela familjen. Det kommer finnas möjlighet att handla varor från lokala aktörer och ta del av specialerbjudanden i varuhusen. Bygg-Ole kommer bjuda på korv och ordna aktiviteter för barnen.

– Det är en viktig period nu med mycket som behöver fixas runt hem och trädgård. Tanken med Market är att skapa ett tillfälle för familjer och grannar att göra något tillsammans. Vi vill göra det till något extra att åka till byggvaruhuset under den här hektiska perioden.

Under Market kommer Bygg-Ole även för första gången dela ut ett pris till Årets Granne.

Bygg-Ole Market äger rum den 29 april, klockan 10-15, på Bygg-Ole i Nacka och Värmdö.

På byggole.se/market finns hela programmet för dagen samt vilka lokala aktörer som kommer finnas på plats på de olika anläggningarna.