Bygg-Ole fokuserar på proffsmarknaden i Stockholm

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2018 15:00 CET

Mats Hedlund, VD för Bygg-Ole

Bygg-Ole, som för ett halvår sedan fick en ny VD i Mats Hedlund, väljer nu att göra tydliga satsningar och investeringar i sitt kunderbjudande med fokus på proffskunderna i Stockholms län. Som ett led i det har Bygg-Ole överlåtit verksamheten i Uppsala till Optimera.

- Det är ett naturligt steg och i linje med vår strategi och våra målsättningar för 2020 att vi nu ökar och fokuserar våra satsningar på tillväxt i Storstockholm, samt på en allt tydligare proffsinriktning för hela verksamheten över tid, säger Mats Hedlund, VD för Bygg-Ole.

- Vi fortsätter att utveckla vårt kunderbjudande av produkter och tjänster och vill befästa vår position som både tillverkarnas och beställarnas bästa logistikpartner i Stockholms län när det gäller byggmaterial.

Familjeföretaget Bygg-Ole startade som Nacka Trä & Byggvaror AB, när Sven Gustafsson drog igång ett litet snickeri i Ektorp utanför Stockholm 1945.

Idag har verksamheten vuxit med byggvaruhus för både privat- och proffskunder i Nacka och Värmdö samt de renodlade proffsanläggningarna i Saltsjö-Boo och Märsta. Efter 70 år i branschen räknas vi till ett av de ledande företagen inom svensk byggmaterialhandel. Inriktningen är fortfarande densamma, kvalitet och service baserad på kompetens och engagemang i kundernas behov.

Sedan 2009 är Bygg-Ole delägare i Skandinaviens största profilerade bygghandelskedja XL-BYGG och samarbetar i huvudsak kring inköp och marknadsföring.

Kommentarer (0)