​Bygg-Ole fortsatt högt upp i prisjämförelse

Bygg-Ole visar sig åter starkt genom ett brett sortiment och bra priser, i en undersökning av den oberoende prisjämförelsesajten Byggvarulistan. Nyligen hamnade Bygg-Ole i topp med lägst priser inklusive leverans, när sajten jämförde priserna för ett altanbygge hos ett antal byggföretag i Storstockholmsområdet.

I den nu aktuella undersökningen har Byggvarulistan jämfört priserna för en carport byggd i lösvirke. Bygg-Ole visade sig vara ett av de företag som tillhandahöll samtliga efterfrågade produkter, inklusive virke av rätt längder. Av de företag som tillhandahöll rätt längd på virket, höll Bygg-Ole, strax efter Karl Hedin Norrtälje, dessutom lägst priser.

Byggvarulistan har i den aktuella undersökningen valt att utgå från ett bygge av en carport, då den typen av projekt, enligt Byggvarulistans VD Magnus Svensson, ställer lite högre krav på byggvaruhandeln att tillhandahålla proffsprodukter.

Endast nio av fjorton jämförda aktörer i Storstockholmsområdet hade samtliga av de efterfrågade produkterna listade och tre företag kunde inte garantera att de hade rätt längder av virket, vilket riskerar att öka spillet och fördyra projektet. Bygg-Ole, med sin långa tradition inom trä, prioriterar ett brett sortiment med fler dimensioner av virket.

- Det är roligt att kunna säga att vi ”bara” kom tvåa den här gången. Det betyder att vi fortsätter att ligga bra till i branschen, något som man nyligen kunde se i en annan prisjämförelse, där vi levererade byggmaterial till lägst pris inklusive frakt till ett altanbygge. Det är tillfredsställande att se att vårt hårda arbete fortsätter att synas utåt och når ända fram till kunderna, säger Malin Habegger, Inköps- och Marknadschef för Bygg-Ole.

• byggbranschen
  • bygghandel
  • prisjämförelse
  • byggvarulistan

Familjeföretaget Bygg-Ole startade som Nacka Trä & Byggvaror AB, när Sven Gustafsson drog igång ett litet snickeri i Ektorp utanför Stockholm 1945.

Idag har verksamheten vuxit med byggvaruhus för både privat- och proffskunder i Nacka och Värmdö samt de renodlade proffsanläggningarna i Saltsjö-Boo, Uppsala och Märsta. Efter 70 år i branschen räknas vi till ett av de ledande företagen inom svensk byggmaterialhandel. Inriktningen är fortfarande densamma, kvalitet och service baserad på kompetens och engagemang i kundernas behov.

Sedan 2009 är Bygg-Ole delägare i Skandinaviens största profilerade bygghandelskedja XL-BYGG och samarbetar i huvudsak kring inköp och marknadsföring.