Mats Söderkvist ny försäljningschef för Bygg-Ole

Bygg-Ole rekryterar Mats Söderkvist som ny försäljningschef. Med lång erfarenhet från branschen och tydlig kommersiell drivkraft, går rekryteringen helt i linje med Bygg-Ole som ett familjeföretag med tradition, kombinerat med en ständig strävan att möta marknadens aktuella behov – i nuläget med stora satsningar på proffssidan.

Mats Söderkvist kommer senast från Nikkarit Group AB och har även många års erfarenhet från olika roller hos NCC och Monier.

– Med Mats Söderkvist i rollen som försäljningschef får vi en senior ledare med tydligt kommersiellt driv, som gillar att göra affärer och som utifrån sin erfarenhet och sitt väl utvecklade nätverk i branschen kommer ta vår kundbearbetning och försäljning till nästa nivå, säger VD Mats Hedlund.

Mats Söderkvist tar plats i koncernledningen för Bygg Ole med övergripande ansvar för försäljning och kommer rapportera till VD Mats Hedlund.

– Det finns mycket som lockar med Bygg Ole. Det är en välrenommerad byggmaterialhandlare med tydligt fokus på långsiktighet och tillväxt. Det känns också inspirerande att få arbeta i en verksamhet där personalens erfarenhet och kunskap är en viktig del i framgången. Jag ser verkligen fram emot att bli en del av Bygg Ole och få vara med på en resa som har alla förutsättningar att bli både utvecklande och spännande, säger Mats Söderkvist.

Mats Söderkvist tillträder 1 december 2017.

För frågor vänligen kontakta:

Mats Hedlund, VD Bygg Ole: 070-885 19 20

Mats Söderkvist: 070-234 32 45

• Arkitektur

• försäljningschef
  • mats söderkvist
  • bygghandel
  • saltsjö-boo
  • uppsala
  • märsta
  • värmdö
  • nacka
  • bygg-ole

• Nacka

Familjeföretaget Bygg-Ole startade som Nacka Trä & Byggvaror AB, när Sven Gustafsson drog igång ett litet snickeri i Ektorp utanför Stockholm 1945.

Idag har verksamheten vuxit med byggvaruhus för både privat- och proffskunder i Nacka och Värmdö samt de renodlade proffsanläggningarna i Saltsjö-Boo, Uppsala och Märsta. Efter 70 år i branschen räknas vi till ett av de ledande företagen inom svensk byggmaterialhandel. Inriktningen är fortfarande densamma, kvalitet och service baserad på kompetens och engagemang i kundernas behov.

Sedan 2009 är Bygg-Ole delägare i Skandinaviens största profilerade bygghandelskedja XL-BYGG och samarbetar i huvudsak kring inköp och marknadsföring.

Carina Fredblad

Presskontakt Marknadschef Marknad 08-601 12 12