”Vi vill vara en god modell i samhället"

Bygg-Ole fortsätter att satsa på närområdet. Nu med höstens stora event Market, som involverar och engagerar såväl lokala samarbetspartners, som föreningen Future Teens.

Sista helgen i september är det åter dags för Bygg-Oles uppskattade familjefest Market, som har blivit en återkommande samlingsplats för såväl lokala företag, som grannar och mer långväga besökare.

- Vi vill vara en god modell i samhället. När vi arrangerar höstens stora prisfest är det därför självklart för oss att göra rum för både lokala företag och ungdomsverksamheten Future Teens, säger Malin Habegger, Inköps- och Marknadschef på Bygg-Ole.

Bygg-Ole är ett familjeföretag med lång tradition i Nacka och Värmdö. Genom att bjuda in lokala aktörer vill företaget stärka gemenskapen i området.

- Samverkan och gemenskap är viktigt för oss. Samtidigt får konsumenter möjlighet att handla till extra låga priser av både Bygg-Ole och de andra närvarande aktörerna. Det lokala näringslivet är viktigt för en levande bygd och vi värderar våra lokala samarbetspartners högt och vill gärna vara med att lyfta företag i området.

På plats och hjälper till finns även Future Teens, som Bygg-Ole har stöttat sedan flera år.

- För ungdomarna i Future Teens, som ofta har haft det tufft, är det en viktig händelse att få vara med och jobba tillsammans med en vuxen från Bygg-Ole. Det bygger tillit till vuxna och att få vara med och hjälpa till stärker självkänslan, säger Ewa Wiberg, sponsoransvarig på Bygg-Ole.

Bygg-Ole Market äger rum 28 september till 1 oktober med kampanjpriser för både gamla och nya medlemmar. Under lördagen och söndagen kommer det dessutom arrangeras många aktiviteter på varuhusen i Nacka och Värmdö och för att hylla och lyfta fram god grannsämja ordnas tävlingen Årets grannhjälp.

Market är en av Bygg-Oles stora satsningar under året och förhoppningen är att det blir en härlig familjefest med mycket inspiration och glädje.

• market
  • värmdö
  • nacka
  • bygga
  • årets granne

Familjeföretaget Bygg-Ole startade som Nacka Trä & Byggvaror AB, när Sven Gustafsson drog igång ett litet snickeri i Ektorp utanför Stockholm 1945.

Idag har verksamheten vuxit med byggvaruhus för både privat- och proffskunder i Nacka och Värmdö samt de renodlade proffsanläggningarna i Saltsjö-Boo, Uppsala och Märsta. Efter 70 år i branschen räknas vi till ett av de ledande företagen inom svensk byggmaterialhandel. Inriktningen är fortfarande densamma, kvalitet och service baserad på kompetens och engagemang i kundernas behov.

Sedan 2009 är Bygg-Ole delägare i Skandinaviens största profilerade bygghandelskedja XL-BYGG och samarbetar i huvudsak kring inköp och marknadsföring.