Kundreferens: Kungsbacka Sten & Entreprenad spar tid och pengar med Bygglet

Effektivitet och tidsbesparing är två viktiga framgångsfaktorer för att minska administrationen på ett företag. Det kan Calle Fröje, VD på Kungsbacka Sten & Entreprenad AB, intyga. Han menar på att sedan de införde Bygglet projektverktyg i sin verksamhet för ungefär ett år sedan har han sparat in åtskilliga timmar på kontorsarbete.

Vilken typ av arbeten utför ni?
Vi arbetar med trädgårdsanläggning och maskin-entreprenad mot den privata marknaden.

Hur kom ni i kontakt med Bygglet och vad fick er att välja det?
Vi blev uppringda av er. Tidigare hade vi ett annat system som vi faktiskt använde gratis. När er sälj-representant ringde sa han att han ville visa Bygglet förutsättningslöst. Det gjorde han genom ett besök hos oss. När han gick sa både jag och min kollega till varandra att Bygglet verkade grymt bra. Det var mycket bättre än det förra systemet vi hade och det var så pass stor skillnad att vi valde att köpa Bygglet.

Vilka är fördelarna med Bygglet?
Att det är tidsbesparande är den absolut största fördelen. Men behöver inte sitta och hålla på med papper och sprätta kuvert. Kontorsarbetet blir lättare! Det är även miljövänligare att sköta allt digitalt.

Dessutom blev min revisor billigare för mig. De valde att gå över till ett fast pris för nu skickar jag över allt de behöver via Visma, som är integrerat med Bygglet. Kostnaden för min revisor gick ner med 50 000 kronor per år för att jag valde Bygglet.

Ytterligare en fördel är att kopplingen av olika projekt och fakturor görs idag med bara några knapptryck.

I sin helhet sparar jag cirka 40 timmar i månaden på att inte göra det manuellt. Jag upplever en jättestor skillnad! Nu kan jag lägga den tiden på annat.

Det är också bra med de olika projektnumrena man skapar i Bygglet. Vid inköp på arbetsplats när de anställda märker att det saknas material kan de direkt rapporterna in det nyinköpta materialet till rätt projekt. Även adress och all annan information om projektet ligger inlagt i systemet så de behöver inte ens ringa och fråga – de kan se allt från sina mobiltelefoner.

Kortfattat: med Bygglet blir det billigare i längden och man blir mycket mer effektiv!

Är det något du saknar i systemet?
Det skulle vara bra om det fanns egenkontroller.

Skulle du rekommendera Bygglet till andra företag i branschen?
Ja, det har jag redan gjort.