Bygglet AB sponsrar Ride of Hope

I kampen mot barncancer cyklade eldsjälarna Erling och Ann-Marie Losenborg 110 mil från Prag till Varberg och samlade med Ride of Hope Europe/Team Göteborg in pengar till Barncancerfonden.

Erling och Bygglets kontorschef Bengt Furvik började prata om Ride of Hope när Erling levererade frukt till kontoret vilket ledde till att Bygglet AB blev en stolt guldsponsor för detta event och bidrar därmed till forskning kring barncancer.

Cyklingen började i Prag 3 juli med målgång i Varberg 9 juli och kunde följas live via GPS-sändare. Eventet avlutades med festligheter, medaljutdelning och checköverlämning till Barncancerfonden.

Efteråt tackade Erling, Ann-Marie och Ride of Hope sin guldsponsor Bygglet AB med en inramad teamtröja vilken kommer pryda Bygglets kontor tillsammans med ett fint foto över cykelteamet.

- Känns fint att kunna samla in pengar till de sjuka barnen på detta sätt och är man frisk, har en vilja av stål och ett stort engagemang klarar man mer än man tror på äldre dagar. Att även få göra detta tillsammans med min fru Ann-Marie 67 år och se henne klara av tuffa etapper har också varit väldigt roligt, berättar Erling 74 år.

Bra jobbat säger vi på Bygglet!

På Barncancerfondens hemsida finns fler event att deltaga i för den intresserade som Ride of Hope, Run of Hope, Spin of Hope, Walk of Hope och Yoga of Hope.