Bygglet är ett av årets Gasellföretag

Bygglet är utsett till Gasellföretag 2016. En utnämning som årligen utses av Dagens Industri till Sveriges snabbast växande företag. Enligt DI är det en hyllning för tillväxt samtidigt som Gasellerna är inspirerande förebilder för Sveriges entreprenörer.

DI Gasell stödjer och hyllar företag runtom i landet som satsar på tillväxt och som till en följd även skapar fler arbetstillfällen. Kriterierna är hårda och det är mindre än 0,5 procent av alla Sveriges aktiebolag som årligen utses till Gasellföretag. Under året kan företagen vinna olika priser och i slutändan står landets snabbast växande företag som ensam vinnare av titeln Sveriges Supergasell.

Nyligen blev Bygglet nominerade till Sweden Technology Fast 50 - en utmärkelse för de snabbast växande teknologiföretagen i Sverige. Beskedet om att man även var Gasellföretag var mycket uppskattat.

- Det är både roligt och motiverande att få den här utmärkelsen, säger Jonas Wånggren som är VD och grundare för Bygglet. Det visar att vi gör bra ifrån oss med en produkt som är uppskattad på marknaden.

Digitaliserar byggbranschen
Bygglet är ett IT-företag som grundades 2010 av Jonas Wånggren. Företaget erbjuder ett webbaserat system för projekthantering, speciellt utvecklat för små och medelstora företag i byggbranschen. Med hjälp av systemet kan företagen sköta hela sin administration digitalt - från offert till faktura, med koppling till bokföring och lön.

- Våra kunder har insett nyttan med att få in all information om sina projekt direkt i systemet istället för att dubbelarbeta i form av onödigt pappersarbete, menar Jonas.

Bygglet AB har gått från 5 till 23 anställda på tre år och företaget visar inga tendenser på att sänka tempot. Snarare tvärtom.

- Vi arbetar ständigt med att utveckla Bygglet projektverktyg för våra kunder så att det passar deras behov och önskemål, berättar Jonas. Kombinationen av deras branschkännedom och vår IT-expertis gör att vi hela tiden kan förbättra produkten.

Gasellkriterier
För att kunna utses till Gasell måste man uppfylla ett antal tuffa kriterier. Som grund för undersökningen ligger företagets fyra senaste årsredovisningar.

Företaget måste ha:

• en omsättning som överstiger 10 Mkr
  • minst tio anställda
  • minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret
  • ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren
  • ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt
  • i allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner
  • sunda finanser

• digasell

BYGGLET – Projektverktyget för byggbranschen

Bygglet är ett webbaserat verktyg för projekthantering, speciellt utvecklat för små och medelstora företag inom byggbranschen. På ett enkelt sätt hanterar Bygglet alla moment i dina projekt – från offert till faktura och uppföljning. Givetvis ingår också en enkel app för tidrapportering anpassad för bygg. I Bygglet får du fullständig kontroll på alla tider, allt material samt intäkter och kostnader. Kort och gott – allt i ett överskådligt och lättanvänt verktyg, full koll och inga överraskningar.

Bygglet