Fortsatt stabil försäljningsutveckling för byggmaterialhandeln i Västra sverige

Pressmeddelande   •   Apr 26, 2016 08:00 CEST

Bygg och Järnindex redovisar försäljningsutvecklingen inom byggmaterialhandeln för hela landet. Vi kan nu även introducera regionala jämförelsetal.

Försäljningen i * Västra Sverige (se nedan vilka län som ingår) ökade, under mars i år jämfört med 2015, med 5,9% för jämförbara enheter. Regionen har alltså en högre tillväxt än genomsnittet för riket (3,3%). Regionen ligger nu på en ackumulerad tillväxt på hela 8,9% (Riket 7,6%). Mycket höga värden.

Se diagram för statistiken i regionen.

Rapporten för försäljningsutvecklingen i riket bifogas separat.

* Hallands-, Jönköpings- och Västra Götalands län

Byggmaterialhandlarna (f.d. Bygg & Järnhandlarna) är en branschorganisation för landets återförsäljare av byggmaterial. Vi samlar över 750 medlemsföretag. Vår verksamhetsidé är att hjälpa till med att positionera bygghandeln gentemot leverantörer, kunder och samhälle och därigenom öka attraktiviteten för branschen.

Kommentarer (0)

Kommentera