Mellansverige fortsatt i topp!

Pressmeddelande   •   Jul 27, 2016 08:00 CEST

Bygg och Järnindex redovisar försäljningsutvecklingen inom byggmaterialhandeln för hela landet. Vi kan nu även introducera regionala jämförelsetal.

Bygg & Järnindex för juni visar på en uppgång med 2,0% för riket. Regionen Mellan Sverige går fortsatt starkt och landar på en uppgång med fina 3,7%.

Ackumulerat ligger regionen på en försäljningsutveckling på 9,1% jämfört med rikets 7,7%. Regionen är därigenom, tillsammans med Västra Sverige, den region som har den bästa försäljningsutvecklingen hittills under 2016.

Vi bifogar rapporten gällande hela riket som PDF och Wordfil

* Västmanland-, Uppsala-, Södermanland-,Östergötland-, Värmland- och Örebrolän

Byggmaterialhandlarna (f.d. Bygg & Järnhandlarna) är en branschorganisation för landets återförsäljare av byggmaterial. Vi samlar över 750 medlemsföretag. Vår verksamhetsidé är att hjälpa till med att positionera bygghandeln gentemot leverantörer, kunder och samhälle och därigenom öka attraktiviteten för branschen.

Kommentarer (0)

Kommentera