Byggnadsvård på Bostadsrättsmässan

Det är många frågor man ställs inför vid en mer omfattande restaurering av ett flerfamiljshus och många som sitter i styrelsen i en bostadsrättsförening känner sig osäkra i soin roll som fastigehtsförvaltare. Föreningens representanter kommer att informera om varsamt tillvägagångssätt vid renovering och var man hittar kunskap och nätverk som är bra att känna till vid flerbostadsrenovering.

Byggnadsvårdsföreningen ställer ut på Bostadsrättsmässan på Stockholmsmässan i Älvsjö. Föreningen samutställer med Stockholms stadsmuseum, Stadsbyggnadskontoret och hantverkare. Vi finns precis i entrén till mässan Montern AG:02

Försäljning av föreningens nya bok "Energiboken" och tidskriften Byggnadskultur med tema flerbostadsrenovering kommer att säljas på plats.

Det är största bostadsrättsmässan någonsin -  200 leverantörer ställer ut och 28 högintressanta programpunkter från olika scener på årets mässa.
Mässan håller öppet torsdag kl 12.00-18.30, fredag kl 10.00-17.00 och lördag kl 10.00-16.00

Varmt välkomna till Bostadsrättsmässan 17-19 november 2011!

Vi är för hus och människor, en oberoende ideell organisation som sprider och förmedlar kunskap om byggnadsvård, om hur man bygger, bevarar och renoverar för att skapa bestående värden. Vi ses på www.byggnadsvard.se