Ny platschef för Bygmas anläggning i Bandhagen

Ny platschef för Bygmas anläggning i Bandhagen

Jonny Wallentin blir ny platschef för Bygmas anläggning i Bandhagen. Han har många års yrkeserfarenhet som murare, men kommer närmast från Beijer Byggmaterial där han har jobbat som proffssäljare inom fasad och betong.

Jonny Wallentin började jobba inom byggbranschen redan som 17-åring. Efter flera år som murare, blev han arbetsledare och produktionschef på en stor murarfirma. Närmast kommer han från Beijer Byggmaterial där han har jobbat som proffssäljare inom fasad och betong.

– Mitt nya uppdrag som platschef på Bygma är en spännande utmaning och jag ser fram emot att kunna påverka försäljningsarbetet. Här kommer jag att jobba aktivt med fler kunder och större volymer på försäljningen, säger Jonny Wallentin.

Jonny Wallentin tillträder sitt nya uppdrag som platschef för anläggningen i Bandhagen den 25 april.

Jonny Wallentin, platschef Bygma Bandhagen
Mail: jwn@bygma.se

Bygma Gruppen AB är ett dotterbolag till den danska byggmaterialkoncernen Bygma Gruppen A/S. Koncernen består av cirka 100 anläggningar fördelat i hela Norden, med cirka 2 100 anställda. I Sverige finns 17 anläggningar, som tillsammans omsätter 1,2 miljarder SEK.