Kvinnlig racerstjärna ny ambassadör för Bythjul.com

Kvinnlig racerstjärna ny ambassadör för Bythjul.com

-  För oss personifierar Mikaela energi och motivation som tar sig an och utmanar gamla strukturer inom racervärlden, lite som Bythjul.com utmanar den traditionella däckbranschen, det finns många likheter. Mikaela är en snabbt klättrande racerstjärna och vi ser fram emot att stötta och se henne växa och utveckla sin körning i framtiden, säger Torkel Hallander, VD på Bythjul.com.

Mikaela kommer att fungera som talesperson för Bythjul.com när det gäller säker körning och hur man ska hantera bilen i olika situationer som kan uppstå. Hon kommer även vara delaktig i andra kommande aktiviteter för Bythjul.com.

-  Jag ser verkligen fram emot att arbeta med Bythjul.com och är nyfiken på vad vårt samarbete kommer att leda till. Däck är en otroligt viktig del när det gäller säkerhet, både vid tävling och i vardagen. För mig är det viktigt att de jag samarbetar med tar däck på lika stort allvar som jag gör, säger Mikaela Åhlin-Kottulinsky, ny ambassadör för Bythjul.com.

Fakta om Mikaela

·  Föddes 13 november, 1992

·  Bor i Karlstad

·  Familjen består av Mamma Susanne Kottulinsky-Åhlin, pappa Jerry Åhlin & storebror Fredrik