Jonas Stendahl, en lysande reklamplats och Zacharias Ahlberg

Podtaxibolag utvecklar nytt digitalt utomhusmedia

Bzzt lanserade sin miljövänliga taxitjänst våren 2017 och har sedan dess kört 150.000 resor. Nu breddar bolaget sitt erbjudande och låter annonsörer ta plats på och i de små trehjuliga fordonen.

Fler taxipodar och smarta lösningar

Miljövänliga, snabba och kollektivtrafikbilliga! Så presenterade sig Bzzt när de lanserade sin tjänst i Stockholm. Nu har de dessutom utrustat de små taxipodarna med digitala reklamskyltar och gett sig in i mediebranschen. Utöver digitala takskyltar erbjuder Bzzt kunderna foliering och sampling, och i takt med att flottan växer kommer fler smarta funktioner att läggas till.

- Våra podar är som rullande provrör. De digitala takskyltarna är vårt baserbjudande, men utöver det kan vi göra i stort sett vad som helst, både på och i dem, om det känns rätt i hjärtat, säger Zacharias Ahlberg som är Head of marketing and sales på Bzzt Stockholm.

Tar hjälp av Jonas Stendahl, tidigare vd för Wallstreet Media

Efter en testperiod under hösten 2018 ska tjänsten utvecklas ytterligare och säljas bredare. Till sin hjälp har Bzzt anlitat Jonas Stendahl tidigare vd för Wallstreet Media med mer än 15 års erfarenhet från mediebranschen, som konsult.

– Jag tycker Bzzt är en pigg och spännande utmanare till den traditionella utomhusreklamen. Det här är ett superflexibelt medie med möjligheter som inte stannar vid takskyltarna. Och eftersom podarna rör sig där det är tätt med folk så är det perfekt för alla som är ute efter ett nytt, kreativt sätt att nå ut till människor i city, säger Jonas Stendahl.

Lysande skyltar smittar av sig

Kry, Notar, Mood Stockholm, N!ck’s och Max Burgers är några av de företag som hittills har köpt plats på de lysande skyltarna. Zacharias Ahlberg menar att det inte är någon slump att det är just dessa företag som valt att synas på de små podarnas tak.

– Att resa med oss är ett miljö-statement i sig. Detsamma gäller för de varumärken som åker med. Vi är helt utsläppsfria och får som enda taxibolag använda Naturskyddsföreningens miljömärkning. En mätning genomförd av Demoskop visar att Bzzt banners stärker bilden av annonsören som hållbart företag. Vår miljöprofil smittar helt enkelt av sig, säger Zacharias Ahlberg.

Hör av dig om du vill veta nåt mer! Ring:

Zacharias Ahlberg Mobil: 0703-330695

Jonas Stendahl Mobil: 0767-676805

eller vår vd Sven Wolf Mobil: 0705-088310

Sven Wolf

Presskontakt VD, Bzzt AB Verkställande direktör +46 (0)705 08 83 10
Lisette Hallström

Presskontakt VD, MoveByBike Verkställande direktör +46 (0)760 20 20 96

Blixtsnabba, utsläppsfria leveranser i city.

Vi kör små, eldrivna fordon för korta transporter i centrala Stockholm, Göteborg och Malmö. Allt som behöver susa fram snabbt, billigt och utsläppsfritt genom stan kan åka med oss. Bra för miljön, luften vi andas och staden vi bor i. Inte så dumt va?

Bzzt
Lennart Torstenssonsgatan 8