Bzzt podtaxi som Pikachu

Bzzt podtaxi svidar om inför Pokémonpremiär.

Den 8 maj går Pokémon Detective Pikachu upp på biograferna. Men filmens huvudperson syns redan på Stockholms gator.

Inför premiären av filmen Pokémon Detective Pikachu har podtaxibolaget Bzzt Stockholm skapat fem rullande versioner av Pikachu, som under några veckor kör runt i centrala Stockholm.

– Vi valde Bzzt för att podarna är en rörlig och rolig annonsplats som ger oss en helt unik möjlighet att ta plats och sticka ut i stadsmiljön. Pokémon Detective Pikachu-podarna ser ju fantastiska ut. Att de är elektriska, precis som Pikachu, känns klockrent, säger Linda Svensson, Marketing Manager på Twentieth Century Fox Sweden.

Pokémon Detective Pikachu-podarna kör runt med passagerare precis som vanligt. Men de dyker också upp på ett antal specialevent inför, under och efter biopremiären. När filmen förhandsvisades på Biograf Grand den 1 maj stod två Pokémon Detective Pikachu-podar utanför entrén. Pokémon-fantaster får en chans att komma åt limiterade Pokémon-kort när de samplas från podarna utanför biograferna Rigoletto 9 maj, och Sergel 10 maj.

– Fox har gett oss ett jätteroligt uppdrag som utnyttjar mediets potential på ett fantastiskt sätt. Våra förare berättar hur barn skriker "Pikachu" eller ”Pika Pika" och hur folk i alla åldrar verkligen reagerar när de får syn på podarna. Dessutom har Fox kopplat samman influenceraktiveringar tillsammans med Acast i den här kampanjen. Ett lysande exempel på detta var den 1 maj när Bianca Ingrosso och Alice Stenlöf förhandsvisade filmen på Grand, och därefter åkte hem i podarna, säger Zacharias Ahlberg, Head of Marketing and Sales på Bzzt Stockholm.

Pokémon Detective Pikachu har biopremiär 8 maj. Pikachu-fantaster har till den 12 maj på sig att åka med och se podarna i Stockholm.

Uppdragsgivare/kund: Linda Svensson, Twentieth Century Fox Sweden

Media: Bzzt Podtaxi, Zacharias Ahlberg

Mediebyrå: Mindshare, Petter Hallberger, Patrik Engström och Christian Åhlen

Reklambyrå: Hartwork och Warner Bros Pictures

Foliering & tryck: Oparusic, Brani Oparusic

Installation: Havelle, Tobias Christell

Hör gärna av dig till Zacharias Ahlberg, Head of Marketing and sales på Bzzt Stockholm, för mer information.

Mobil: 0703-33 06 95 Mail: zacharias.ahlberg@bzzt.se

Regioner

Vi tänkte styra upp hur folk reser i stora städer. Våra taxipodar drivs av miljövänlig el – och kostar bara 4 öre per meter att åka med. Det är typ billigare än att ta bussen! Du beställer podarna med vår superfina app.

Sven Wolf

Presskontakt VD, Bzzt AB Verkställande direktör +46 (0)705 08 83 10
Lisette Hallström

Presskontakt VD, MoveByBike Verkställande direktör +46 (0)760 20 20 96

Blixtsnabba, utsläppsfria leveranser i city.

Vi kör små, eldrivna fordon för korta transporter i centrala Stockholm, Göteborg och Malmö. Allt som behöver susa fram snabbt, billigt och utsläppsfritt genom stan kan åka med oss. Bra för miljön, luften vi andas och staden vi bor i. Inte så dumt va?

Bzzt
Lennart Torstenssonsgatan 8