Färgglatt solskydd med High UV BUFF®

High UV BUFF® är ett perfekt solskydd för både vuxna och barn som vill vara mer ute än inne under sommarens lediga dagar. High UV BUFF® är tillverkad i Coolmax® Extreme och ger 95% UV skydd. Lätt att ta med och tar liten plats i packningen.

High UV BUFF® är ett effektivt solskydd som kan användas på hur många sätt som helst – som mössa, bandana, pannband, halsduk eller i värsta piratstilen. Finns i både barn- och vuxenstorlek. Här en kort video som visar 14 olika sätt att använda High UV BUFF®.

BUFF® distribueras i Sverige av C2 Vertical Safety. High UV BUFF® är tillverkad i materialet Coolmax®. Finns i flera färger och mönster.

FAKTA BUFF®

BUFF® är ett europeiskt varumärke med en ständig ambition att förnya, utmana och sätta trender. Original Buff, S.A tillverkar buffar i hög kvalitet och i originalmönster inom segmenten Outdoor, Freestyle, Urban, Professional och Fishing. Buffarna är helt utan sömmar, är elastiska och kan användas vid många tillfällen och på en rad olika sätt.

Hösten 2015 presenterar BUFF® en ny linje mössor. Kollektionen omfattar stickade designade mössor i segmentet lifestyle och mössor för sport och aktivt uteliv samt för elitidrottare i segmentet performance.