Nu finns C Sports-app för iPad och iPhone

Alla C Sports kunder kan nu titta på matcher även på sin iPad eller iPhone. Man hämtar appen genom att söka på C Sports (från C More Entertainment AB). Appen, som även fungerar för Apple tv,  listar alla tillgängliga matcher och är dessutom ett hjälpmedel när man vill lista alla kommande matcher för sina favoritlag.  Gränssnittet är enkelt och användarvänligt - längst upp ses utvalda toppmatcher, och nedan listas alla matcher i den aktuella tablån. Vid varje match finns en stjärna; klickar man på den kan man sedan välja att följa ett lag, en match eller en liga. När valet är gjort får man sedan en pushnotis när t ex en match med ens favoritlag är på gång.  Dessutom kan man publicera matchinfon på Facebook och Twitter eller maila den. Favoritlagen listas separat under Min sida. Under en flik i appen kan man titta på alla C Mores sportkanaler.

C Sports är C Mores streamingtjänst på webben för livesport. Här  finns all sport från C More, bland annat alla matcher från Elitserien och Allsvenskan. Dessutom ingår mängder av matcher och rättigheter från TV4, inklusive webbexklusivt material.

• c more sport
  • c sports