Alexandra Rapaport går på galapremiär hemma hos Gåsmamman-fantast

Röda mattan, snittar, bubbel – och en drös kända skådespelare i vardagsrummet. Gåsmamman-fanet Amanda är vinnaren i C Mores tävling Hemmapremiären och den som får chansen att bjuda in till exklusiv stjärnspäckad galapremiär av seriens andra säsong. Hemma hos sig själv! På plats finns flera av seriens stjärnor, bland andra Gåsmamman själv Alexandra Rapaport, Tommy Körberg, Joel Lützow och Anastasious Soulis.

- Det är en ära att få gå på premiär HEMMA hos en av Gåsmammans största fans! Amanda verkar vara en riktigt kul och härlig person. Det är ju för tittarna som vi gör serien, och att hon bjuder in oss på en galapremiär i sin lägenhet känns både unikt och väldigt roligt, säger Alexandra Rapaport.

När andra säsongen av Gåsmamman har smygpremiär blir det hemma hos ett av seriens största fans, 28-åriga Amanda Lingheim. Hon knep förstaplatsen i C Mores tävling Hemmapremiären och får streama de första avsnitten två dagar före alla andra och bjuda in flera av stjärnorna ur succéseriens ensemble på galapremiär. Kvällen ser Amanda själv fram emot med skräckblandad förtjusning.

-Jag kan knappt tro att det är sant, jag älskar Gåsmamman och har verkligen längtat ihjäl mig efter nya säsongen! Samtidigt som jag är glad är jag ju sjukt nervös, vad bjuder man Tommy Körberg på liksom? Salta pinnar? Jag hoppas de ska tycka att det blir roligt. Jag har sagt åt mina kompisar att sköta sig och inte bli alltför starstruck, säger Amanda.

Amanda, som själv drömmer om att bli skådespelare, fångade juryns intresse med sin premiäridé att ställa till med galastämning i hennes enrummare. Något som alltså blir verklighet den 22 november hemma i hennes enrumslägenhet i Stockholm där röda mattan rullas ut i trappuppgången för kvällens gäster.

De Gåsmamman-stjärnor som kommer på galapremiären hemma hos Amanda är Alexandra Rapaport, Tommy Körberg, Joel Lützow, Anastasious Soulis, Anja Lundqvist, Clara Christiansson, Christian Svensson samt seriens regissör Richard Holm.

Gåsmammans andra säsong har premiär på streamingtjänsten C More den 24 november där historien tar vid efter att Sonja (Alexandra Rapaport) och hennes familj kommit tillbaka till Sverige med skyddade identiteter efter ett år på flykt. Hela säsong ett av Gåsmamman finns att streama på C More.

För mer information om Hemmapremiären kontakta Caroline Nylander 070 604 92 39

För mer information om Gåsmamman samt intervjuförfrågningar, kontakta Mona Holmquist 070 358 28 65

• tv-serie
  • c more series