Beck - Steinar slår Gunvalds rekord på C More

Beckfilmerna fortsätter att slå rekord på C More. Nyfikenheten var stor inför Steinars entré i Beckfilmen med samma namn, som i lördags kväll lockade 216 000 tittare vilket är nytt rekord för en C More-premiär. Under helgen slog Steinar även den tidigare rekordhållaren Beck – Gunvalds streamingsiffror från nyårshelgen med råge. ”Det är fantastiska tittarsiffror, och Beck ger även streamingtjänsten en jätteskjuts. Det är C Mores motsvarighet till Melodifestivalen”, säger Bo Thörnwall, programchef C More.

I helgen fick C Mores abonnenter stifta bekantskap med Martin Becks nye kollega Steinar Hovland, spelad av Kristofer Hivju (känd från Game of Thrones, Guldbaggevinnare för Turist). Redan när Gunvald Larsson gjorde sorti i Beck – Gunvald på nyårsdagen rök C Mores tidigare tittarrekord, och Steinars entré resulterade i en all time high-premiär för C More i lördags när 216 000 abonnenter såg Beck - Steinar på tv. Filmen gjorde även streamingsuccé, med 16% högre siffror under sin första helg jämfört med streamingen för Beck – Gunvald i nyårshelgen.

Kristofer Hivju har fått lovord för sin insats som Steinar. ”Hivju blåser in som en frisk fläkt och ruskar om”, skriver Expressen, medan Aftonbladet säger att den norska stjärnan ”övertygar stort, han utstrålar både värme, humor och skärpa”. Även i C Mores sociala medier har Steinar fått ett varmt välkomnande, med många positiva kommentarer om Beckgängets senaste tillskott.

- Att Beckfilmerna är oslagbart populära vet alla, och Steinars inträde visar att det går att förnya denna älskade filmserie. Vår satsning på svenska dramapremiärer, från Gåsmamman via Beck till våra kommande dramaproduktioner, gör C More unikt, säger Bo Thörnwall.

Steinar och Beck fortsätter att bekämpa brottslighet i ytterligare två nya Beckfilmer som får exklusiv premiär på C More under våren. Vägs ände kommer 5 mars och Sista dagen har exklusiv Sverigepremiär på C More 2 april.

För ytterligare information kontakta Bo Thörnwall bo.thornwall@cmore.se 0708-375588

C More Entertainment AB är den ledande premiumleverantören av film, serier och sport i Norden under varumärket C More. C More Entertainment AB ingår i Bonnier Broadcasting, tillsammans med TV4-Gruppen Nyhetsbolaget och MTV i Finland.

• beck
  • peter haber