​ C More höjer priset på streamingtjänsten

För första gången på fyra år höjer C More priset på sin streamingtjänst. Ändringen gäller från och med den 12 september men befintliga kunder berörs inte.

C More har inte justerat priset på sin streamingtjänst sedan 2012, men den 12 september höjs priset på Sportpaketet från 299 kr till 399 kr och på Sport, Film och Serier från 349 kr till 449 kr.

– Vårt pris har inte förändrats på fyra år, men under samma period har rättighetskostnaderna ökat kraftigt och C Mores produkt har blivit bättre, både tekniskt och innehållsmässigt. I likhet med andra aktörer på marknaden måste vi anpassa priset efter värdet. Det här berör dock inte våra befintliga kunder utan endast de som skaffar C More efter den 11 september, säger Johan Gustafsson, nordisk kommunikationschef på C More.

Som ett led i sin satsning på svensk sport har C More säkrat flera nya rättigheter den senaste tiden, bland annat de svenska högstaligorna i handboll och innebandy. Enligt Johan Gustafsson är intresset för de svenska ligorna högt.

– Vi gör en tydlig satsning på det lokala och där engagemanget och känslorna för lagen är som allra starkast. Det är häftigt att se hur lagen och matcherna vi visar förenar städer och människor på ett sätt som få andra saker i samhället har förmåga att göra.

September bjuder på ett fullspäckat sportutbud på C More. Allsvenskan och Superettan i fotboll går in i ett avgörande skede samtidigt som SHL och HockeyAllsvenskan samt Hanbollsligan och innebandyns SSL har premiär mitten av september. Under samma period visar C More också slutspelet i FedEx Cup i golf och den rafflande slutspelsserien i Speedway.

För mer information, kontakta:
Johan Gustafsson, Nordisk kommunikationschef, 076-797 35 07, johan.gustafsson@cmore.se

Fakta: C Mores streamingtjänst

• Sport, Film och Serier: från 349 till 449 kr