C More och Svensk Filmindustri sluter avtal om SVOD-rättigheter för film, kriminalserier och barnprogram

C More har under många år haft filmer från Svensk Filmindustri i utbudet, såväl nya titlar som de många svenska filmklassikerna på populära SF-kanalen. Nu utökar C More och Svensk Filmindustri samarbetet ytterligare med ett omfattande SVOD-avtal som inkluderar hundratals långfilmer samt välkända barnprogram. Dessutom får abonnenterna tillgång på SVOD (Subscription Video On Demand) till samtliga säsonger av svenskarnas mest älskade brittiska kriminalserier, som ”Morden i Midsomer” och ”Kommissarie Morse”. C More har även förnyat det fleråriga avtalet för SFs kommande utländska titlar, som samtliga ses i tv och i C More Play via nätet samt on demand-box.

SVOD-avtalet: Film samt klassiska kriminalserier och barnprogram
Det nya SVOD-avtalet med Svensk Filmindustri ger C Mores abonnenter tillgång till ungefär 400 filmer som de får möjlighet att se när de själva vill, streamade i den internetbaserade on demand-tjänsten C More Play via nätet samt on demand-box. Filmerna i SVOD-paketet är noga utvalda med tanke på att C Mores kunder finns i alla de nordiska länderna. Bland de nordiska filmerna finns ”Alla älskar Alice”, ”Arn: Tempelriddaren”, ”Patrik 1,5”, ”Änglavakt”, ”Så olika”, ”Babycall”, ”Häftig och begeistrad”, ”Kvinnan i mitt liv”, ”Den tredje makten” och ”En såpa”.  Dessutom ingår en lång rad andra filmer som Svensk Filmindustri distribuerar, bland dem moderna klassiker som ”Gråta med ett leende”, ”Sin City”, ”Magnolia”, ”About Schmidt” och ”A History of Violence”.

Populära brittiska kriminalserier och utvalda barnprogram ingår också i det generösa SVOD-utbudet från Svensk Filmindustri.  C Mores abonnenter får tillgång till samtliga säsonger av bland annat ”Morden i Midsomer”, ”Kommissarie Morse”, ”Miss Marple”, ”Foyles krig” och ”Poirot”. Barnen kommer att träffa vänner som Pettson och Findus, Chuggington, Babar och Astrid Lindgren-figurer i C More Play. De flesta titlarna i SVOD-avtalet mellan C More och Svensk Filmindustri finns under avtalstiden inte tillgängliga i några andra SVOD-tjänster.

- Titlarna från SF breddar ytterligare det redan stora utbudet i vår nya tjänst C More Play. Det är speciellt roligt att kunna lägga till en rad kvalitetsfilmer från de nordiska länderna, säger Johan Kleberg, VD C More.

- SF är mycket glada för att kunna utöka vårt redan goda samarbete med C More genom att även inkludera SVOD-rättigheter. Jag är övertygad om att SVOD-tjänsten får ett varmt mottagande av C Mores abonnenter, som nu även kan se SFs filmer på ett mycket bekvämt och enkelt sätt, säger Rasmus Ramstad, VD för SF.

Svensk Filmindustris nya utländska filmer ses fortsatt exklusivt på C MoreC More kommer också att fortsätta erbjuda den nordiska tv-premiären av samtliga SF:s kommande utländska filmer. Abonnenterna kan se dem såväl på C Mores sex filmkanaler som på C More Play via nätet samt on demand-box. Det nya fleråriga avtalet är exklusivt, och bland de många kvalitetsfilmer som ingår finns ”Margin Call”, ”Vi måste prata om Kevin”, ”Laxfiske i Yemen” och ”Det är bara förnamnet”.

Om C More

Om Svensk FilmindustriAB Svensk Filmindustri (SF) bildades 1919 och är Nordens ledande filmbolag med produktion och distribution av film på bio, video, TV och digitala plattformar samt försäljning av egna rättigheter på den internationella marknaden. SF:s verksamhet bedrivs i Norden med huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Norge, Danmark och Finland. SF ingår i Bonnier AB.

• svensk filmindustri
  • svod-rättigheter
  • svod-avtal
  • c more play

C More Entertainment AB, den ledande leverantören av premiumbetal-tv-tjänster i Norden, erbjuder betal-tv och interaktiva tjänster under huvudvarumärket C More samt varumärkena C Sports och Filmnet. C More betal-tv finns hos alla betydande digital-tv-distributörer i Norden utom Viasat. C More erbjuder i Norden 27 C More-kanaler, i Norge och Danmark även CANAL 9, samt CANAL 8 SPORT i Danmark. C More Entertainment ägs till 65% av TV4-Gruppen och 35% av Telenor.