​C More och TV4-Gruppen satsar vidare på svensk ligasport - förlänger avtalet med svensk innebandy

TV4-Gruppen och C More tecknar nytt tvåårsavtal med Svenska Innebandyförbundet och går in på sin tionde säsong med matcher från både damernas och herrarnas SSL (Svenska Superligan). Avtalet innefattar även rättigheterna till Sveriges landskamper. Matcherna i SSL sänds i huvudsak på TV4 Sport och från och med i år sänds dessa matcher digitalt på cmore.se och i C Mores app.

TV4-Gruppen har under de senaste tio år visat innebandy från SSL. I och med det nya avtalet fortsätter satsningen på svensk innebandy för både damer och herrar, vilket innebär flera direktsända matcher i veckan med intervjuer på plats, kommentatorer och experter. SSL-matcherna visas i huvudsak på TV4 Sport och redan nu är det klart att årets SM-finaler direktsänds i TV4 den 22 april 2017.

– Svensk innebandy håller absolut världsklass på både dam- och herrsidan och är i dag Sveriges näst största sport med nära 130 000 licenserade spelare. Det, och det stora publikintresset gör innebandyn till en viktig del i vår satsning på svensk sport. Utöver våra traditionella sändningar samlar vi all sport digitalt på cmore.se och i C Mores app, säger Johan Cederqvist, Programchef Sport, C More och TV4-Gruppen.

Det nya avtalet innefattar även landslagets matcher med bland annat Innebandy-VM för herrar i Riga, Lettland i december där alla Sveriges matcher och VM-finalen visas på TV12 och C More.

– Vi utökar vår redan starka mästerskapsbevakning med VM i innebandy i december. Tillsammans med inomhus-VM i simning och junior-VM i ishockey blir det en urstark mästerskapsmånad för TV4, TV12 och C More, säger Johan Cederqvist, Programchef Sport, C More och TV4-Gruppen.

Övriga landskamper samt Champions Cup sänds i huvudsak i TV4 Sport. Finalerna i Champions Cup visas på TV12, som i dag ses av 80 procent av alla svenskar och för närvarande är Sveriges snabbast växande tevekanal.

Säsongens första sändning sker den 8-9 september från Finnkampen i Umeå då både herrarna och damernas landslag möter Finland.

För mer information, kontakta:
Jonathan Stara, Press och PR, C More och TV4-Gruppen, 076-545 40 14, jonathan.stara@cmore.se

• tv12
  • tv4 sport