C More sänder Nordea Masters

Den 2-5 juni är det dags för årets upplaga av Nordea Masters och C More bevakar tävlingen från vackra Bro Hof norr om Stockholm. Utöver huvudsändningen med experter och kommentatorer på plats sänder C More två timmar exklusivt på både torsdag och fredag. Nordea Masters sänds på C More, cmore.se och i C Mores appar.

– Vi är väldigt glada att kunna lägga till Nordea Masters som en logisk fortsättning på vår golfsatsning och kommer att erbjuda våra tittare samma omfattande inramning som kring PGA-touren och the Masters, säger Johan Cederqvist, programchef sport, C More och TV4-gruppen.

Under Nordea Masters kommer C More att ha en studio vid banans sista hål där C Mores kommentatorer och experter kommenterar och analyserar under tävlingens alla dagar med både nyheter, reportage och intervjuer. Utöver huvudsändningen sänder C More två timmar exklusivt på både torsdag och fredag.

Nordea Masters är Skandinaviens största golftävling och ingår i European Tour. Tävlingen spelas den 2-5 juni på Bro Hof Slott utanför Stockholm. Förra årets tävling vanns av svensken Alexander Norén, som i år ska försvara titeln mot världsstjärnor som engelsmannen Lee Westwood och den svenska världssexan Henrik Stenson.

C Mores golfsatsning lanserades den 1 januari 2016 och är den första renodlade golfkanalen med svensk paketering. Kanalen finns tillgänglig för samtliga C More Sport-abonnenter, vilket tiofaldigar tillgängligheten av PGA-touren i Sverige. All golf på C More finns lättillgängligt på C More Golf, cmore.se och i C Mores appar. Det går även att köpa kanalen som stand alone via sin operatör.

För mer information, kontakta:Jonathan Stara, Press- och PR-ansvarig, C More Sport, 076-545 40 14, jonathan.stara@cmore.se

I C Mores sportutbud ingår utöver samtliga matcher i Hockeyallsvenskan och SHL även alla matcher från Allsvenskan, Superettan och Elitserien i Speedway, de flesta och största turneringarna från ATP- och WTA-touren och grand slam-turneringen Wimbledon. Och samtliga tävlingar från världens största golftour, PGA-touren.