C More utsett till årets tv-bolag

I samband med seminariet Ishockey & Pengar, som arrangerades av Sportseminarier.se under onsdagen, tilldelades C More utmärkelsen Årets tv-bolag. Priset ges till aktörer med betydande insatser inom svensk ishockey och delas ut i fem kategorier: Årets agent, Årets klubb, Årets leverantör, Årets sponsor och Årets tv-bolag.

– Våra förnyade rättigheter av både SHL och HockeyAllsvenskan göra att vi kan fortsätta jobba långsiktigt och utveckla ligorna och skapa ännu bättre förutsättningar för framtidens hockeyspelare, säger Johan Cederqvist, programchef på C More.

Ishockey & Pengar är riktade åt viktiga beslutsfattare i den nordiska ishockeyindustrin och historiskt sätt deltar bl.a. klubbar, förbund, föreningar, sponsorer, tv-bolag, rättighetshavare, konsulter, eventbyråer, agenter, advokater, arenaägare, journalister, mediebolag och leverantörer.

Tidigare i höst skrev C More exklusiva avtal med SHL till och med säsongen 2023/24 och HockeyAllsvenskan till och med säsongen 2020/21.

För mer information, kontakta:
Jonathan Stara, Press- och PR-ansvarig Sport, C More, 076-545 40 14, jonathan.stara@cmore.se

• Hockey

• johan cederqvist