C Mores spelarenkät SM-Slutspelet 2015 – 48 spelare i SHL tycker till: Skellefteå och Växjö spelar final - och Frölunda floppar

Förhandsfavoriterna Växjö och Skellefteå kommer att spela final mot varandra, och väl där kan det gå precis hur som helst. Frölunda blir däremot slutspelets flopp – och Linköpings Daniel Rahimi är tuffast att möta. Det visar C Mores årliga slutspelsenkät där 48 spelare från SHL sagt sitt.

I enkäten, som gjordes via telefonintervjuer 6-10 mars 2015, har fyra spelare i varje SHL-lag anonymt svarat på 20 frågor. Spelarna har inte fått svara sitt eget lag, egna lagkompisar eller tränare.

Ur enkäten:

• 27 procent av spelarna i enkäten tror att Skellefteå kommer att vinna SM-guld – men förhandsfavoriterna Växjö är inte långt efter i guldspekulatiorna med en fjärdedel av rösterna.
  • Både Frölunda och HV71 har under säsongen varit heta kandidater bland experterna att utmana om SM-guldet – de får inte medhåll av spelarna i enkäten som tror att lagen kommer att floppa. 25 procent tror det blir Frölunda, medan 21 procent har svarat HV71.
  • Hela 40 procent vill däremot inte se Skellefteå som slutsegrare.
  • Hett eftertraktad bland de andra spelarna är Julius Hudacek. Han är nämligen med en förkrossande marginal (44 procent - mot Nihlstorps 13 procent på andraplats) den som spelarna helst ser vaktar sitt lags målbur.
  • 23 procent tycker att HV71s Andreas Jämtin är den mest överskattade spelaren.
  • Både Modo och Leksand klarar att kvala sig kvar i SHL till nästa säsong – om man får tro spelarna själva. Hela 69 procent tror att båda kommer klara sig, 29 procent tror att enbart Leksand kvalar sig kvar – och bara 2 procent tror att bara Modo kvalar sig kvar. Ingen tror att båda lagen kommer att ramla ur.

Hela enkäten är bifogad.

• c more play
  • c more sport
  • sm-slutspelet

C More Entertainment AB, den ledande leverantören av premiumbetal-tv-tjänster i Norden, erbjuder betal-tv och interaktiva tjänster under huvudvarumärket C More samt varumärkena C Sports och Filmnet. C More betal-tv finns hos alla betydande digital-tv-distributörer i Norden. C More erbjuder i Norden 26 kanaler. C More Entertainment ägs av Bonnier Holding.