Dexter, Boss och 30 Rock snart tillbaka på C More

Alla serier ses även i HD-format samt i C More Play

C Mores seriehöst fortsätter med tre omtalade succéer. Kelsey Grammer är tillbaka som korrupt borgmästare i hyllade dramaserien Boss, och vi återser den slipade massmördaren Dexter (Michel C Hall) som råkat röja sin mordiska natur för sin syster. Dessutom samlas gänget i komediserien 30 Rock en sista gång! Samtliga seriesäsonger har haft USA-premiär i höst, får svensk tv-premiär på C More Series och ses även i HD-format samt i C More Play.

Dexter säsong 7, premiär på C More Series och C More Series HD 27 oktober kl 21.00
De färskaste avsnitten av populära thrillerserien Dexter ses förstås hos C More. Michael C. Hall spelar blodanalytikern hos Miamipolisen som i hemlighet försöker hålla sin egen blodtörst i styr.  I finalen av förra säsongen såg Dexters styvsyster, polisen Deb (Jennifer Carpenter) honom i färd med mord. Men hon vet inte att hennes bror är seriemördare, och under säsong sju kämpar hon med att förstå honom samt sin komplicerade relation till honom. Frågan är om Dexter kan bli ett hot även för Deb? Svenskan Katia Winter spelar rysk strippa i säsongen, och vi ser Ray Stevenson (”Rome”) som rysk maffiaboss.

Boss säsong 2, premiär på C More Series och C More Series HD 12 november kl 21.00
Kelsey Grammer vann en Golden Globe för sitt porträtt av Chicagos korrupte, hänsynslöse borgmästare Tom Kane i Farhad Safinias hyllade dramaserie Boss. I slutet av säsong ett stod det klart att Kanes närmaste motarbetat honom, bland dem hustrun Meredith (Connie Nielsen), protegén Ben (Jeff Hephner) samt rådgivaren Kitty (Kathleen Robertson) och Ezra, som fick sätta livet till. Kane försöker gå vidare och har skaffat den nye rådgivaren Ian Todd (Jonathan Groff från ”Glee”), men symtomen på hans dödliga sjukdom förvärras ständigt, han har satt sin dotter sitter i fängelse och den politiska arenan är tuffare än någonsin. Vi ser Amy Morton som guvernörskandidaten Catherine Walsh och rapparen Tip T.I. Harris som Trey, en före detta gängmedlem med politiska ambitioner.

30 Rock säsong 7, premiär på C More Series och C More Series HD 16 november kl 20.00Liz Lemon (Tina Fey) och Jack Donaghy (Alec Baldwin) har käftat sig igenom sex säsonger av mångfaldigt prisbelönta metaserien 30 Rock. Sista säsongen av komedisuccén handlar mycket om förhållanden. Ska Liz och Criss (James Marsden) skaffa barn, trots att hon är kan vara typen som backar ur förhållanden? Jack och hans hustru bestämde sig i förra säsongen för att förnya sina äktenskapslöften, men ceremonin förvandlades efter lite tjafs till en skilsmässoprocedur. Jenna (Jane Krakowski) däremot förbereder sig för att gå nerför altargången, och ber Liz agera brudtärna. Och hur det ligger till mellan Hazel (Kristen Schaal) och Kenneth (Jack McBrayer) beror lite på vem man frågar.

För ytterligare inforamtion kontakta Mona Holmquist, 070 358 2865

C More Entertainment AB, den ledande leverantören av premiumbetal-tv-tjänster i Norden, erbjuder betal-tv och interaktiva tjänster under huvudvarumärket C More samt varumärkena C Sports och Filmnet. C More betal-tv finns hos alla betydande digital-tv-distributörer i Norden utom Viasat. C More erbjuder i Norden 27 C More-kanaler, i Norge och Danmark även CANAL 9, samt CANAL 8 SPORT i Danmark. C More Entertainment ägs till 65% av TV4-Gruppen och 35% av Telenor.