Gåsmamman slår Game of Thrones på C More

C Mores hittills största succé på seriesidan, Game of Thrones, får nu se sig besegrad av den kritikerrosade svenska dramathrillerserien Gåsmamman. Mindre än en månad sedan urpremiären på C More har Gåsmamman redan streamats av fler abonnenter än senaste säsongen av HBOs mastodonserie. Nu finns hela Gåsmamman-säsongen att streama.

Dagen efter Gåsmammans nervkittlande final står det klart att den redan nu är C Mores mest strömmade serie någonsin. På bara fyra veckor har den omtalade dramathrillerserien lockat fler tittare än senaste säsongen av Game of Thrones, som man kunnat streama på C More ända sedan april. Endast Beck-filmerna har streamats av fler tittare än Gåsmamman i C Mores film- och serieutbud. När C Mores kunder under den kommande julledigheten kan streama alla Gåsmamman-avsnitt på raken finns det skäl att anta att ännu fler upptäcker serien.

- Det här är ett exempel på hur viktigt vårt svenska programinnehåll är. Liksom C Mores exklusiva Beck-premiärer lyfter Gåsmamman tittandet på vår streamingtjänst, säger Bo Thörnwall, programchef film och serier C More.

C Mores första svenska serieproduktion Gåsmamman med Alexandra Rapaport, Tommy Körberg och Gustaf Hammarsten har fått lovord av en rad recensenter. Här är ett par exempel:

Grymt välspelad och spännande – Aftonbladet

Bästa svenska dramaserien sedan "Bron” - Expressen

Ruskigt bra ensemblespel, starkt svängigt manus - Dagens Nyheter

Manus i toppklass, verklighetstroget skådespeleri, absurd humor och starka scener - Moviezine

Bjuder på snabba vändningar, och är härligt överraskande – Amelia

C More erbjuder f n första avsnittet av Gåsmamman gratis till alla som vill titta: cmore.se/kampanj/frivisning

Mer information om Gåsmamman
Mer information om C Mores exklusiva Beck-filmer

För mer information:
bo.thornwall@cmore.se070 837 55 88mona.holmquist@cmore.se 070 358 2865

• tv-serie
  • gåsmamman
  • alexandra rapaport
  • bo thörnwall
  • game of thrones

C More Entertainment AB är den ledande premiumleverantören av film, serier och sport i Norden under varumärket C More. C More Entertainment AB ingår i Bonnier Broadcasting, tillsammans med TV4-Gruppen Nyhetsbolaget och MTV i Finland.