Hobbit: En oväntad resa, Snabba cash II, Bridesmaids och senaste Hamilton-filmen på C More

Oavsett väder blir sensommaren het på C More med premiärer som Hobbit: En oväntad resa, Persbrandts andra Hamilton-film och Snabba cash II. Bland sommarfilmerna märks också Bridesmaids och Två dagar i New York. Dagen efter deras respektive USA-premiärer ses två filmer från HBO: dokumentären The Cheshire Murders samt Clear History, där Jon ” Mad Men” Hamm och Larry David drabbar samman.  Filmerna i urvalet nedan har premiär kl 21.00 på C More First och C More First HD om inget annat anges, och ses även i C More Play där man kan se dem när man själv vill.

Hobbit: En oväntad resa är Peter Jacksons mest framgångsrika Tolkien-filmatisering hittills, med 1 100 000 biobesökare bara i Sverige. När den får tv-premiär hos C More visar vi hans tidigare trilogi som inledning - en sagolik tv-dag!

Sagan om ringen på C More 24 augusti
11.45 på C More Action: Sagan om ringen
14.40 på C More Action: Sagan om de två tornen
17.40 på C More Action: Sagan om konungens återkomst
21.00 på C More First: Hobbit: En oväntad resa

Två svenska actionsuccéer får premiär. Babak Najafis Snabba cash II (31/8) är baserad på Jens Lapidus andra bok om JW (Joel Kinnaman). Mikael Persbrandt är tillbaka som Guillous legendariske agent i Tobias Falks film Hamilton - Men inte om det gäller din dotter (17/8). När den har premiär inleder vi med Persbrandts första Hamilton-insats.

Hamilton på C More First och C More First HD 17 augusti
19.10 Hamilton - I nationens intresse
21.00 Hamilton - Men inte om det gäller din dotter

Kristen Wiig står för manuset till Paul Feigs och Judd Apatows kritikerrosade Bridesmaids (27/7), där hon spelar den småbittra blivande brudtärnan Annie. HBOs komedifilm Clear History (11/8, dagen efter USA-premiären) bjuder på två tv-giganter: Jon ”Don Draper” Hamm och en mycket hårig Larry David, som ärkefienderna som blir grannar. I rollistan hittar vi även Michael Keaton, Liev Schreiber, Eva Mendes samt Kate Hudson

Don Draper & Larry David! Se trailer

Flera sommarpremiärer har väckt uppmärksamhet på filmfestivaler och bland kritiker. I Todd Solondz Dark Horse (1/8) spelar Jordan Gelber och Selma Blair ett vilset par, mot bland andra Christopher Walken samt Mia Farrow. I sin egen komedi Två dagar i New York (4/8) gestaltar Julie Delpy för andra gången den pratglada, speedade Marion.  Alexandre de La Patellières och Matthieu Delaportes salongskomedi Det är bara förnamnet (5/8) kretsar kring en animerad diskussion om ett ofött barns namn. Konflikter och drömmar kommer upp till ytan i Michel Gondrys drama The We and The I(19/8), som utspelar sig på en buss full av ungdomar.

Kvalitetsdokumentärer är vardagsvara på C More; dagen efter USA-premiären visar vi HBOs The Cheshire Murders (23/8). David Heilbroners och Kate Davis dokumentär skildrar hur samhället Cheshire 2007 lamslogs av ett brutalt trippelmord.

Blandfamiljefilmerna på C More finns Raja Gosnells Smurfarna (10/8 kl 19.15), och Nalle Puh - nya äventyr i Sjumilaskogen (25/8 kl 19.55) av Stephen J. Anderson och Don Hall.

För ytterligare information kontakta Mona Holmquist, mona.holmquist@cmore.se, 070 358 2865

För pressfoton, sök under filmens titel här.

• sagan om ringen
  • hobbit
  • c more play
  • hbo
  • clear history
  • hamilton
  • snabba cash 2
  • the cheshire murders
  • hobbit: en oväntad resa
  • bridesmaids
  • smurfarna
  • nalle puh
  • film
  • premiär
  • tv-premiär

C More Entertainment AB, den ledande leverantören av premiumbetal-tv-tjänster i Norden, erbjuder betal-tv och interaktiva tjänster under huvudvarumärket C More samt varumärkena C Sports och Filmnet. C More betal-tv finns hos alla betydande digital-tv-distributörer i Norden utom Viasat. C More erbjuder i Norden 27 C More-kanaler, i Norge och Danmark även CANAL 9, samt CANAL 8 SPORT i Danmark. C More Entertainment ägs till 65% av TV4-Gruppen och 35% av Telenor.