Kristoffer Appelquist är död och Johan Glans World Tour of Scandinavia får streamingpremiär på C More

Det blir en ovanligt rolig sommar på C More, där man kan streama ståupp med några av landets mest kända komiker. Kristoffer Appelquist är död, som under våren turnerat i Sverige, har spelats in för C Mores räkning och får premiär 6 juni. 1 augusti har C More streamingpremiär på Johan Glans World Tour of Scandinavia. En ny föreställning med Petrina Solange och kända ståuppshower med David Batra, Marika Carlsson, Soran Ismail, Mårten Andersson samt Özz Nujen kommer också till C More i juni. Pressfoton under titellänkarna!

Kristoffer Appelquist utsågs 2012 till Årets manliga komiker och har setts i program som ”Babben & Co”, ”Extra! Extra!”, ”Parlamentet”, ”Stockholm Live”, ”Dubbat”, ”Lilla landet lagom”, och "Meningen med livet". Efter att ha pratat krig i föreställningen med samma namn och individens ansvar för sitt eget liv i ”Drömmen om Amerika” ger han nu sig på livets slut i Kristoffer Appelquist är död, som har streamingpremiär 6 juni. Ståupp-föreställningen har i vår turnerat i 25 städer och spelades in för C More i april på Maximteatern i Stockholm. Här får vi veta varför det roligaste Kristoffer har varit med om är mormors begravning, samt att han drömmer om att tillverka tipspromenader, grunda en världsomspännande pannacotta-organisation och skriva världens sorgligaste sång.Här kan du se programmet på Clipsource! Hör av dig om du behöver hjälp angående Clipsource.

Petrina Solange korades förra året till Sveriges roligaste kvinna på Svenska Stand up-galan, skriver manus till SVT-talkshowen "Robins" och hörs i "Tankesmedjan" i P3. C More har från 6 juni Petrinas ståuppshow Kill Your Darlings där hon bland annat pratar om fördomar. Kill Your Darlings kommer att gå att se på Clipsource inom kort.

1 augusti är det streamingpremiär för Johan Glans World Tour of Scandinavia på C More, ståuppshowen som den folkkäre skåningen tog till Norge, Finland, Danmark och Island innan han avrundade med 90 föreställningar runtom i Sverige.

Från den 6 juni kan man också streama shower med andra populära ståuppare: David Batra i Det här var ju tråkigt, Marika Carlsson i En negers uppväxt, Özz Nujen i Dålig stämning, Mårten Andersson i Under ytan och Soran Ismails underbara resa genom Sverige.

Foton på Marika Carlsson publiceras på pressidan inom kort.
För ytterligare information kontakta mona.holmquist@cmore.se 070 358 2865

• krisoffer appelquist är död
  • petrina solange
  • johan glans
  • johan glans world tour of scandinavia
  • david batra
  • özz nujen
  • mårten andersson
  • soran ismail
  • ståupp
  • stå upp
  • stand up
  • humor
  • marika carlsson
  • komedi

C More Entertainment AB är den ledande premiumleverantören av film, serier och sport i Norden under varumärket C More. C More Entertainment AB ingår i Bonnier Broadcasting, tillsammans med TV4-Gruppen, Nyhetsbolaget och MTV i Finland.