Lasse Granqvist förlänger med C More och TV4-Gruppen

C More och TV4-Gruppen har skrivit ett nytt kontrakt med Lasse Granqvist, som gör att tittarna kommer se och höra mer av Sveriges främsta sportkommentator under lång tid framöver. Granqvist, som flera gånger prisats både i rollen som sportjournalist och kommentator kommer främst att arbeta med SHL och Allsvenskan samt kommande stora internationella mästerskap. Närmast som kommentator på plats i Kanada under Junior-VM i hockey, som börjar på Annandagen i TV12 och C More.

– Lasses CV talar för sig själv, en av Sveriges främsta sportkommentator och programledare. Under hösten har vi säkrat flera stora rättigheter där Lasse kommer vara en viktig del i vår redaktionella laguppställning. Hans personlighet och yrkeskompetens uppskattas mycket och vi ser fram emot att jobba med honom i flera år framöver, säger Erik Westberg, sportchef för C More och TV4-Gruppen.

Granqvist har arbetat med C More (då Canal+) sedan år 2000 och ser fram emot att fortsätta synas och höras i både C Mores och TV4-Gruppens sändningar.

– Sammanslagningen av sportredaktionen på C More och i TV4-Gruppen skapar tydlighet och en känsla av nybyggaranda. Jag vill bidra till en kultur som tar sport på det allvar elitidrott förtjänar och dessutom kunna bidra till viktig journalistik. Rättighetssidan är otroligt vass och förutom den skarpaste svenska sporten återvänder herrlandslaget i fotboll från och med nästa kvalperiod. Lägg till VM 2018 och EM 2020, så blir det oemotståndligt, säger Lasse Granqvist,

C More och TV4-Gruppen har nyligen säkrat flera stora och långa rättighetsavtal så som SHL, HockeyAllsvenskan, kval till fotbolls-EM och fotbolls-VM. Sedan tidigare innehas bland annat rättigheterna till Allsvenskan och Superettan i fotboll samt till kommande fotbolls-EM och VM för herrar.

Om Lasse Granqvist

• 7 EM-slutspel i fotboll sedan 1992
  • 6 VM-slutspel i fotboll sedan 1994
  • 12 Olympiska spel (6 vinter, 6 sommar) sedan 1992